Diego de Brea

Diego de Brea je študiral primerjalno književnost in umetnostno zgodovino na Filozofski fakulteti v Ljubljani, nato pa je leta 1995 začel študirati gledališko režijo na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo v Ljubljani. Loteva se različnih žanrov, od mladinskih iger in lutkovnih predstav (celo lutkovne operne predstave), prek avtorskih projektov, klasičnih in sodobnih besedil, glasbenega vodvila, opernih predstav in kulturnih prireditev, za svoje projekte pa večkrat ustvari tudi scenografijo in/ali kostumografijo. Režira v repertoarnih in neinstitucionalnih gledališčih po Sloveniji (SNG Drama Ljubljana, SNG Nova Gorica, LGL, SNG Maribor) in v tujini, kjer je poleg predstav v SSG Trst v Italiji po Wagnerjevih motivih režiral avtorski projekt Leonora, v Črnogorskem narodnem gledališču Njegošev Gorski venec, v Slovaškem narodnem gledališču v Bratislavi med drugim Gounodovo opero Romeo in Julija ter Shakespearovega Koriolana, v Narodnem gledališču v Sarajevu pa je v njegovi režiji nedavno premiero doživel tudi Shakespearov Kralj Lear.

Njegove uprizoritve so gostovale na prestižnih festivalih doma in v tujini: na Mednarodnem gledališkem festivalu MES v Sarajevu, na festivalu v Varni v Bolgariji, na Dnevih satire v Zagrebu, na Jugoslovanskem gledališkem festivalu v Užicu v Srbiji, na festivalih Mladi levi in Exodos, Mittlefestu v Čedadu v Italiji, Mednarodnem festivalu malih odrov Reka na Hrvaškem, BOK FEST 2012 v Bjelovarju na Hrvaškem, Festivalu mediteranskega gledališča Purgatorije v Črni gori, Festivalu Ohridsko poletje na Ohridu v Makedoniji, Splitskem poletju na Hrvaškem, Festivalu Passages (Metz, Francija), Teatro Metastasio Stabile della Toscana (Prato, Italija), Centquatre (Pariz, Francija), na Ibero-ameriškem gledališkem festivalu v Bogoti v Kolumbiji. Njegove predstave so gostovale tudi v Rimu, Londonu, Antwerpnu, Monsu, Dortmundu …

Za svoje režije in predstave je prejel številne ugledne nagrade doma in v tujini: že Obločnica, ki se rojeva, njegova diplomska predstava, je bila leta 1999 nagrajena na mednarodnem gledališkem festivalu študentske produkcije v Brnu, je dobitnik zlate ptice (2002) ter posebne nagrade Borštnikovega srečanja (2002, Dvoboj) in nagrade za estetski preboj na Borštnikovem srečanju (2005, Kraljica Margot in Edvard Drugi). Na 4. mednarodnem ambientalnem gledališkem festivalu Tvrdjava teatar v Smederevu v Srbiji je bil nagrajen za režijo predstave Zločin in kazen (SMG, 2009), na Dnevih komedije v Celju je leta 2011 prejel naziv žlahtni režiser za predstavo Ko sem bil mrtev (SNG Drama Ljubljana, 2010), predstava pa je na tem festivalu dobila tudi nagrado žlahtna komedija po izboru strokovne žirije, nagrado revije Tmača art na Festivalu MES v Sarajevu, nagrado ardalion za avtentičen gledališki izraz na 16. Jugoslovanskem gledališkem festivalu v Užicu, nagrado za najboljšo uprizoritev na 7. festivalu mediteranskega gledališča Purgatorije 2012. Za režijo predstave Zločin in kazen je prejel nagrado na 4. mednarodnem ambientalnem gledališkem festivalu Tvrdjava teatar v Smederevu v Srbiji, za režijo Shakespearovega Koriolana v Slovaškem narodnem gledališču v Bratislavi pa leta 2011 slovaško gledališko nagrado Dosky.

Zanj je gledališče »svet, ki bi si ga ljudje zaželeli, svet, v katerega bi radi vstopili, svet, ki bi v njihovo življenje prinesel tisto, kar jim v vsakdanjiku manjka. Gledališče absolutno ni zrcalo sveta, to je ključna napaka v razumevanju, teater prinaša drugost, od vseh umetnosti premore najmočnejšo iluzijo. Toliko, kolikor prenese gledališče, ne prenese nihče in nič drugega.«