David Andrej Francky

David Andrej Francky (1985), priznani oblikovalec svetlobe, je do danes oblikoval svetlobo za skoraj 40 gledaliških predstav, opero, opereto, šest muzikalov in vrsto drugih odrskih postavitev.

Z odrom se je pobliže spoznal v gimnaziji, ko je začel delovati v improvizacijskem gledališču. Leta 2002 se je v KUD-u France Prešeren udeležil tečaja gledališke tehnike in spoznal, kako svetloba spreminja prostor. Improvizacijsko gledališče mu je ponudilo nešteto možnosti za igranje s tem medijem. Leta 2009 je s komedijo Vsi moji moški gostoval v SiTi Teatru in tam ostal zaposlen sedem let kot tehnični vodja gledališča ter hišni oblikovalec svetlobe. V tem času je imel možnost oblikovati svetlobo za skoraj vse hišne in marsikatero gostujočo odrsko postavitev. Ob raznovrstnosti programa, svobodi in podpori pri ustvarjanju je nastalo veliko kreativnih svetlobnih rešitev. Ker si je želel vedno bolj kompleksnih projektov, je poleg službe kmalu začel svetlobo oblikovati tudi drugje. Ob tem si je nabral veliko dragocenih izkušenj in spoznal večino prizorišč po Sloveniji. Oblikoval je svetlobo za televizijo, koncerte, plesne predstave, korporativne dogodke, videospote ... Ta del njegove poti je zaznamoval tudi razcvet slovenskega glasbenega gledališča s Cvetjem v jeseni, Veroniko Deseniško in drugimi muzikali. Danes oblikuje svetlobo za različne odrske in televizijske produkcije v okviru svojega podjetja za osvetlitev. S sodelavci uživa v kreativnih izzivih in lepoti, ki jo prinaša delo oblikovanja svetlobe. Z režiserjem Jašo Kocelijem je prvič sodeloval leta 2018 pri uprizoritvi operete Hmeljska princesa, od takrat z njim redno sodeluje. Sadovi tega sodelovanja so opera Čarobna piščal iz leta 2019 v SNG Opera in balet Ljubljana, tragedija Elektra iz leta 2020 v Narodnem dramskem gledališču v Kaunasu (Litva) ter predstava Preblizu iz leta 2021 v Cankarjevem domu. Pravi: »Delo z Jašo me motivira, saj svetlobo zelo ceni kot medij pri odrskem ustvarjanju in je vedno odprt za kreativen dialog. Vesel sem priložnosti za oblikovanje svetlobe svoje druge opere, saj gre ponovno za vizualno zelo kreativen izdelek.«