Anamarija Knego

Sopranistka Anamarija Knego je prvakinja opernega ansambla Hrvaškega narodnega gledališča na Reki. Pevka, rojena leta 1982, je najprej študirala flavto in nato še petje, iz katerega je na Zagrebški akademiji za glasbo diplomirala leta 2006.
Udeležila se je vrste mednarodnih pevskih tekmovanj, med drugim tudi tekmovanja Montserrat Caballé v Zaragozi (Španija), na katerem se je uvrstila v finale. Po tem ko se je pridružila ansamblu reške opere, se je začel opazno širiti tudi njen že tako raznoliki operni repertoar. Tako je v sedmih letih na odru matičnega gledališča interpretirala vodilne sopranske vloge v operah Evgenij Onjegin, Julij Cezar v Egiptu, Otello, Falstaff, La Bohème, Werther, Nikola Šubić Zrinjski, Madama Butterfly, Traviata, Romeo in Julija, Carmen, Figarova svatba in Gianni Schicchi. V tej in prihajajočih sezonah pa se ji obeta tudi ognjeni krst v naslovnih vlogah oper Don Carlo, Turandot in Anna Bolena.
Pevka se je uspešno predstavila tudi na številnih gostovanjih na tujem. Kot Tatjana je ob Mariuszu Kwiecieńu kot Onjeginu zablestela na odru Krakovske opere. Pod taktirko maestra Tiborja Bogányija je s Panonsko filharmonijo nastopila v izvedbi Carmine Burane in Beethovnove Devete simfonije. Odpela je tudi vlogo Cleopatre (Julij Cezar v Egiptu) na odru Cankarjevega doma v Ljubljani. Leta 2020 bi morala nastopiti na Opernem festivalu v Savonlinni (Finska), ki so ga zaradi pandemije prestavili na leto 2022, ko se je tamkajšnjemu občinstvu predstavila z vlogo Laurette v operi Gianni Schicchi. Vlogo Mimì (La Bohème) je pela tudi v opernem gledališču Jyväskylän Ooppera na Finskem. Redno gostuje v opernih produkcijah in na koncertih v okviru festivala Poletna klasika v puljski Areni. Leta 2018 je sodelovala pri prvem mednarodnem snemanju priljubljene hrvaške opere Nikola Šubić Zrinjski Ivana Zajca za prestižno nemško glasbeno založniško hišo CPO in za vlogo Jelene požela laskave kritike. Nedavno je koncertno nastopila tudi z Zagrebško filharmonijo ter s simfoničnim orkestrom in zborom Hrvaškega radia in televizije.
Leta 2015 je za vlogo gospodične Jessel v operi Benjamina Brittna Obrat vijaka (The Turn of the Screw) prejela najpomembnejšo državno nagrado (hrvaško gledališko nagrado) za najboljšo operno pevko leta. Prejela je tudi vrsto nagrad občinstva Hrvaškega narodnega gledališča na Reki: za vlogo Cleopatre (Julij Cezar v Egiptu), Čo-čo-san (Madama Butterfly) in Violette (Traviata).
V svoji razmeroma kratki, a nadvse uspešni in razgibani pevski karieri je sodelovala s številnimi priznanimi dirigenti, kot so Ville Matvejeff, Paolo Bressan, Stefano Rabaglia, Paolo Olmi, Beatrice Venezi, Philipp von Steinaecker, Tibor Bogányi, Valentin Egel, Evgeny Volynsky, in znanimi gledališkimi režiserji, kot so Michał Znaniecki, Fabrizio Melano, Dražen Siriščević, Dora Ruždjak Podolski, Eva Buchmann in Marin Blažević.
V njenem opernem repertoarju so tudi vloge: Alice Ford (Falstaff, Verdi), Elisabetta (Don Carlo, Verdi), Rusalka (Dvořák), Santuzza (Cavalleria rusticana, Mascagni) ter sestra Angelica (Puccini), v njenem koncertnem repertoarju pa Beethovnova Deveta simfonija, Mozartov Rekviem, Mahlerjeva Druga in Četrta simfonija, Brahmsov Nemški rekviem ter Verdijev Rekviem.