Ana Erčulj

Ana Erčulj je na Filozofski fakulteti v Ljubljani diplomirala iz muzikologije in sociologije kulture, leta 2017 pa na Akademiji za glasbo iz zborovskega dirigiranja pri prof. Sebastjanu Vrhovniku. Izpopolnjevala se je na Univerzi v Utrechtu (Nizozemska) in na Umetniški univerzi v Gradcu pri prof. Johannesu Prinzu. Leta 2022 je na Akademiji za glasbo zaključila še študij orkestrskega dirigiranja pod mentorstvom prof. Marka Letonje in prof. Simona Dvoršaka z izvedbo uverture k operi Čarostrelec (C. M. von Weber) ter Pulcinelle (I. Stravinski) z Orkestrom Slovenske filharmonije. Trenutno je študentka magistrskega študija orkestrskega dirigiranja na Konservatoriju »Giuseppe Tartini« v Trstu pri prof. Marcu Angiusu.

Svoje znanje nadgrajuje na seminarjih in izobraževanjih za dirigente, ki jih vodijo uveljavljeni umetniki, kot so Martina Batič, Marco Angius, Johannes Prinz, Ragnar Rasmussen, Steffan Schreyer, Georg Grün, Gary Graden, Marko Letonja in Stojan Kuret. Udeležila se je izobraževanja mladih zborovskih menedžerjev in dirigentov na festivalu Polyfollia (Francija), kot aktivna udeleženka je sodelovala na Evropski akademiji za zborovske dirigente v Gradcu in na dveh mojstrskih tečajih za vokalne skupine pod vodstvom seksteta Singer Pur in finske vokalne skupine Rajaton.

Ob študiju je kot pevka in korepetitorka delovala v različnih zborih in vokalnih skupinah. Vodila je več zasedb, med drugimvokalni skupini Sekstet Komplet in Solalei, ženski zbor Biser in Domžalski komorni zbor. Sodelovala je z ženskim pevskim zborom Čarnice, z Vokalno akademijo Ljubljana, s pihalnim in simfoničnim orkestrom Akademije za glasbo, z univerzitetnim simfoničnim orkestrom Grex Symphoniacorum, s Kvartetom rogov Slovenske filharmonije ter z Zborom Slovenske filharmonije. Kot asistentka dirigenta je sodelovala z APZ Tone Tomšič in s SNG Opera in balet Ljubljana pri izvedbi del Ksenija in Carmina Burana. Trenutno je asistentka dirigenta Sebastjana Vrhovnika pri Mešanemu pevskem zboru Glasbene matice in gostujoča dirigentka Obalnega komornega orkestra. Je ustanoviteljica in umetniška vodja vokalne skupine Gallina ter vokalno-instrumentalnega ansambla Musica Emonica.

Z vokalno skupino Gallina, Domžalskim komornim zborom in več instrumentalnimi zasedbami je prvič izvedla številne novitete skladateljev Alda Kumarja, Andrea Basevija, Nane Forte, Andreja Makorja, Mojce Prus, Ambroža Čopija, Katarine Pustinek Rakar, Mateja Kastelica, Federice Lo Pinto, Melani Popit in drugih.

Z vokalno skupinoGallina je izdala zgoščenki Kurje gospe (2014) in Prikupnih pet (2016), v letu 2021 pa albuma Glasba za Ravensbrück pri Založbi RTV Slovenija in Meditationes pri založbi Klopotec.

Z vokalno skupino Gallina je na tekmovanju Naša pesem v Mariboru (2014) dosegla prvo mesto med vokalnimi skupinami, na mednarodnem tekmovanju v Arezzu (Italija) je prejela dve drugi nagradi v kategoriji vokalnih skupin in romantike, leta 2017 pa je na tekmovanju InCanto Mediterraneo na Siciliji  osvojila prvo nagrado v kategoriji sakralne glasbe. Leta 2018 je na mednarodnem zborovskem tekmovanju CorAmare v italijanskem mestu Sestri Levante vokalna skupina Gallina pod njenim vodstvom zmagala v dveh kategorijah in v finalnem nastopu osvojila grand prix tekmovanja. Leta 2019 je bila na tem tekmovanju članica žirije in vodila delavnico zborovske improvizacije z več kot sto udeleženci.

Kot korepetitorka in pevka sodeluje z Mestnim gledališčem ljubljanskim in SNG Drama, z režiserji in skladatelji, kot so Stanislav Moša, Barbara Hieng Samobor, Matjaž Zupančič, Eva Hribernik, Drago Ivanuša, in Boštjan Gombač.

Od leta 2016 na AGRFT vodi delavnice vokalne tehnike v okviru predmeta gledališko petje.

Kot publicistka sodeluje z več revijami in ustanovami: z revijo Glasna, s SIGIC, z RTV, s Cankarjevim domom in drugimi.