Aljaž Farasin

Aljaž Farasin je študiral operno petje na Akademiji za glasbo v Ljubljani, v razredu profesorice Vlatke Oršanić, kjer je z največjo odliko tudi diplomiral. 

Solistično kariero je začel leta 2009, ko je odpel vlogo Sempronia v Haydnovem Apotekarju (Der Apotheker), v Slovenskem narodnem gledališču Opera in balet Ljubljana. Že v prvih letih poklicnega nastopanja je svoj repertoar izpopolnil s številnimi novimi vlogami: Tamina v operi Čarobna piščal, Don Ottavia v operi Don Giovanni, Nemorina v operi Ljubezenski napoj, Rinnucia v operi Gianni Schicchi, Camilla v opereti Vesela vdova, Alfreda v opereti Netopir, Ecclitica v operi Lunin svet(Il Mondo della Luna). Leta 2012 je repertoar pričel širiti tudi z najpomembnejšimi tenorskimi vlogami v operah Verdija, Puccinija, Čajkovskega, Janačka, Masseneta, Bizeta in Gounoda. Kot vodilni solist Ljubljanske opere, je nastopil v številnih predstavah Verdijevih operah Traviata (Alfredo), Rigoletto (Vojvoda iz Mantove), Nabucco (Ismaele), Macbeth (Macduff), Puccinijevih La boheme (Rodolfo) in Madamae Butterfly (Pinkerton), Janačkove Kat'e Kabanove (Boris) ter Bizetove Carmen (Don Jose). Občinstvu se je predstavil tudi v različnih vlogah iz nemškega repertoarja: v operah Salome (Narraboth), Fidelio (Jaquino) in Leteči Holandec (Dalandov krmar).

V sezoni  2015/16 je v vlogi Alfreda (Traviata) debitiral v Hrvaškem narodnem gledališču na Reki, s katerim je pričel tesneje sodelovati in kjer je pred kratkim postal prvak. Poleg vlog Vojvode iz Mantove, Rodolfa, Don Joseja in Pinkertona je svoj repertoar le v nekaj sezonah v Reškem opernem gledališču obogatil še z vlogami Vladimirja Lenskega (Jevgenij Onjegin), Wertherja  (Werther), Fentona (Falstaff), Romea (Romeo in Julija) in z naslovno vlogo v Gounodovem Faustu, ki jo je prav tako posnel za založbo Naxos ob Carlu Colombari, Luciu Gallu, Marjukki Tepponen, Diani Haller, Walterju Torikku in dr., pod dirigentsko taktirko Villa Matvejeffa. Z ansamblom Reškega opernega gledališča je prav tako posnel opero Il Ritorno del Marinaio (Niccolo), ob Giorgiu Surianu, Marjukki Tepponen in pod dirigentskim vodstvom Villa Matvejeffa.  

Pred kratkim je svoj koncertni repertoar dopolnil še z Rekviemom, mašo za mrtve Giuseppa Verdija, s katerim je nastopil na Reki ob Yordanu Kamdzhalovu in v Dubrovniku ob Marcu Tardueju.

Leta 2015 je gostoval na Japonskem (Tokio, Sendai, Aomori, Sapporo, Tojama, Hirošima, Osaka, Matsudo, Tsu, Hamamatsu), kjer je ob Veselini Kassarovi (v vlogi Carmen) odpel vlogo Don Joseja. Istega leta je debitiral tudi v vlogi Godefroya de Vaudemonta v operi Iolanta, v Narodnem gledališču v Pragi. Januarja 2018 se je predstavil v vlogi Borisa (Kat'a Kabanova) v Renski operi, septembra istega leta pa v vlogi Don Joseja (Carmen), na gostovanu po Belgiji in Nizozemski (Antwerpen, Den Haag, Heerlen, Bruge, Capitole Gent).

Poleg že omenjenih sodelovanj z znanimi uglednimi dirigenti in solisti, je na koncertih in v različnih opernih produkcijah nastopal tudi s takšnimi pevskimi in dirigentskimi imeni kot so Sumi Jo, Veronika Dzihoeva, Maida Hundeling, Tibor Bogany, Loris Voltolini, Nikša Bareza, Jan Latham-Koenig, Jaroslav Kyzlink, Ricardo Casero, Alberto Martinolli, Stephano Pellegrino, Uroš Lajovic, Marko Letonja, Daniel Lipton, Alexandar Marković.

V svoj nenehno se razvijajoči repertoar bo pevec kmalu vključil tudi vloge Edgarda v Donizettijevi Lucii Lammermoorski, Cavaradossija v Puccinijevi Tosci, naslovno vlogo v Verdijevem Don Carlosu in Rodolfa v Luisi Miller.