Alexander Ekman

Alexander Ekman je mednarodno priznan in iskan koreograf, katerega stvaritve, ki temeljijo tako na prvinah klasičnega kakor tudi sodobnega plesa, ne odlikuje le izjemna zabavnost, marveč tudi močna umetniška integriteta. Mladi koreograf je do sedaj ustvaril že 35 avtorskih del. Njegova dela se uprizarjajo po vsem svetu na odrih Bostonskega baleta, Nizozemskega plesnega gledališča, Norveškega nacionalnega baleta, Plesnega ansambla v Sydneyu (Sydney Dance Company), Semperjeve opere v Dresdnu, Dunajskega državnega baleta, Mestnega baleta v Sao Paulu, Švedskega kraljevega baleta in Baleta Monte Carlo (Les Ballets de Monte Carlo). Ekmanove koreografije so razpoznavne zlasti po zanimivih zamislih, hitrem ritmu in obilici humorja. Za svoje zanimive odrske kreacije pa vsestranski umetnik v resnici ne ustvarja le koreografij, temveč redno oblikuje tudi scenografijo in kostumografijo ter soustvarja glasbo. Vsestranski umetnik ustvarja predstave tudi znotraj različnih drugih umetniških žanrov. Tako je bil njegov plesni film 40 M UNDER (ustvaril ga je leta 2009 za Cullberg Balet) del gledališke trilogije. Leta 2012 je Ekman v svojo koreografsko stvaritev Tuplet vključil tudi nastop pop pevke Alicie Keys v okviru tradicionalnega newyorškega letnega dogodka Črni ples. To delo je prvotno ustvaril za Plesni ansambel Cedar Lake (Cedar Lake Dance Company). Partituro zanj pa je zložil kar iz ritmičnih impulzov, ki so jih ustvarjala telesa plesalcev, ki so mu v tem primeru služila namesto tolkal. Leta 2014 je debitiral na glavnem odru Norveške opere z nadrealistično interpretacijo baletne klasike Labodje jezero, ki jo je ustvaril za norveški nacionalni baletni ansambel. Skupaj z vrhunskim scenografom Hendrikom Vibskovom in skladateljem Mikaelom Karlssonom, ki je za to priložnost zložil povsem novo partituro, je Ekman ustvaril nadvse inovativno predstavo, v kateri je oder spremenil v čisto pravo jezero.