Tijuana Križman Hudernik

Za poklic baletne plesalke se je odločila pozno in šolanje na Srednji baletni šoli v Mariboru zaključila zelo hitro, leta 2002. Leta 2004 je uspešno opravila avdicijo na gledališki akademiji milanske Scale, dvoletno izpopolnjevanje je končala z odliko. Še istega leta se je pridružila mariborskemu baletnemu ansamblu, kjer je kmalu interpretirala vidnejše solistične vloge, leta 2008 pa je napredovala v priznano solistko baletnega ansambla. Že v času šolanja je v Mariboru sodelovala pri baletnih produkcijah Ples kadetov in Giselle, v Milanu pa je nastopila na gala prireditvi v čast Rudolfa Nurejeva (Teatro Arcimboldi) in na gala baletnem večeru ob 190. obletnici milanske baletne akademije. Glavnina njenih najpomembnejših vlog se uvršča v klasični baletni repertoar: Aurora (Trnuljčica), sladkorna vila in Klara (Hrestač), naslovna vloga baleta Giselle, Effie (Silfida), Gamzati (Bajadera), Pas de trois in mali labod (Labodje jezero), Lisa (Navihanka), Gulnare (Gusar) in druge, a nadvse prepričljiva je tudi v solističnih vlogah sodobnejših koreografij: Pepelka (v istoimenskem baletu Sergeja Prokofjeva, kor. Viktor Litvinov in Jean-Christophe Maillot), Marina (Grk Zorba, kor. Lorca Massine), Juliet (Radio and Juliet, Edward Clug), Cécile de Volanges (Nevarna razmerja, Valentina Turcu in Leo Mujić), Ingrid in Solveig (Peer Gynt, E. Clug), Marie (Vojček, Staš Zurovac), Olga (Jevgenij Onjegin, V. Turcu), Brown (Walking Mad, Johan Inger) in druge. Nastopila je v koreografijah Edwarda Cluga (Carmina Burana, Handman, Quatro, Prêt-à-porter, Watching Others, Arhitektura tišine, Pomladno obredje, Stabat Mater, Aperture), Jiřija Kyliána (Falling Angels), z naslovno vlogo predstave Mali princ v režiji Diega de Bree, v predstavi Evropa danes (režija Haris Pasović), v koreografiji Gospodarji časa Iztoka Kovača ter koreografijah Valentine Turcu (Sladko Sweet, Carmen). Nastopila je v operah Lakmé, La traviata, Tosca, Moč usode, Nabucco in Madama Butterfly ter se udeležila številnih mednarodnih gostovanj v Luksemburgu, Italiji, Avstriji, Hrvaški, Srbiji, Bosni in Hercegovini, Singapurju, ZDA, Kanadi, Kolumbiji, Južni Koreji, Rusiji, Braziliji ter na Japonskem, Portugalskem, Finskem in v Hongkongu. Od leta 1998, ko je osvojila prvo nagrado na baletnem tekmovanju v Celovcu, je prejela številna pomembna priznanja, med drugimi tretjo nagrado v klasičnem baletu in modernem plesu v Freiburgu (2000), tretjo nagrado v Firencah (2000), prvo nagrado in zlato plaketo na 5. slovenskem baletnem tekmovanju  v Ljubljani (2001), malo plaketo Občine Piran (2003), drugo nagrado in srebrno plaketo na 7. slovenskem baletnem tekmovanju v Ljubljani (2005), drugo nagrado na mednarodnem tekmovanju v Firencah (2006), leta 2007 pa še prvo nagrado na Dunaju, tretjo nagrado v Rimu ter zlato plaketo in veliko nagrado na 8. slovenskem tekmovanju v Mariboru. Istega leta ji je Društvo baletnih umetnikov Slovenije podelilo nagrado Lydie Wisiak za izjemno uspešne nastope in oblikovanje vloge Aurore v baletu Trnuljčica, leta 2010 pa je prejela Tartinijevo priznanje za izjemne dosežke, ki so pomembno oblikovali kulturno življenje prebivalcev Občine Piran. Zadnji dve leti deluje tudi kot asistentka Edwarda Cluga.  Postavila je predstave Radio and Juliet v Birminghamu, Carmina Burana v Rigi (Latvijska narodna opera) in Bratislavi (Slovaško narodno gledališče).