Lynne Charles

Lynne Charles se je izobraževala v New Yorku na tamkajšnjih uglednih baletnih šolah Harkness School of Ballet, American Ballet Theatre School, School of American Ballet in American Ballet Theatre Junior (1969–1974). Bila je prva tuja baletna plesalka, ki se je za vlogi v Don Kihotu in Giselle izobraževala pod vodstvom priznane ruske umetnice Galine Ulanove. Kot primabalerina je dve desetletji nastopala na najbolj uglednih svetovnih odrih. Med letoma 1974 in 1975 je plesala v ansamblu Balet 20. stoletja v ansamblu Velikega gledališča v Ženevi (Patricia Neary), od leta 1975 do 1986 pa v Hamburgu pri Johnu Neumeierju, ki je zanjo ustvaril številne balete, plesala pa je tudi v mnogih drugih predstavah istega koreografa. Nastopala je v baletih Johna Cranka in Georgea Balanchina. Med letoma 1986 in 1989 je plesala v baletnem ansamblu koreografa Mauricea Bejarta v Lozani, kjer je nastopila v zanjo koreografiranih baletnih predstavah in drugih koreografijah. Med letoma 1989 in 1991 je nastopala v Nacionalnem baletu v Marseillu pri Rolandu Petitu ter v letih 1991 in 1992 kot gostujoča umetnica v Angleškem narodnem baletu v Londonu, Birminghamskem kraljevem baletu in na Plesnem festivalu v Bolzanu. Med letoma 1992 in 1995 je plesala na Švedskem v baletnem ansamblu v Malmöju (Jonas Kage), od 1995–1997 v Mestnem baletu v Kolumbiji (William Starret), 1998–2000 pa v ansamblu Aalto baleta v Essnu (Martin Puttke). Veliko je gostovala, med drugim v baletu Kirov, v Kanadskem nacionalnem baletu, Dunajskem državnem baletu, Bavarski državni operi in baletu, Angleškem nacionalnem baletu, Danskem kraljevem baletu, Finskem nacionalnem baletu. Od leta 2000 do 2003 je bila svobodna gostujoča umetnica – baletna mojstrica in pedagoginja, od 2004–2007 pa svobodna umetnica pedagoginja, koreografka in baletna mojstrica na Japonskem. Kot baletna mojstrica in pedagoginja je delovala v najpomembnejših baletnih ansamblih v Evropi, med njimi v frankfurtskem, hannovrskem, düsseldorfskem, marsejskem in lyonskem ter v ansamblu Aalto baleta v Essnu, v Nacionalnem baletu v Madridu, lizbonskem baletnem ansamblu Nacha Duata, v Bejartovem baletu v Lozani in v tamkajšnji Bejartovi plesni šoli Rundra, v Danskem kraljevem baletu, Finskem nacionalnem baletu in Baletu Monte Carlo … pa tudi v ZDA, Kanadi, Koreji, na Japonskem in v Hongkongu. Prejela je več nagrad in priznanj za izjemne dosežke. V uglednih ansamblih po svetu je postavila več koreografij drugih koreografov in ustvarila številne svoje. Sodelovala je tudi v filmskih različicah baletnih del.