Maria de buenos aires 1920x600

María de Buenos Aires

A Ballet by Renato Zanella Based on the Tango Opera María de Buenos Aires by Ástor Piazzolla

Buy tickets

Preview: 14. 2. 2024 | Premiere: 15. 2. 2024

Predstava vsebuje prizore občutljive narave, zato se ogled mlajšim od 12 let odsvetuje.

 

Tango opera María de Buenos Aires je v smislu glasbenega žanra nekonvencionalna stvaritev. Skladatelj jo je označil za operito, kar naj bi pomenilo »manjše glasbeno delo«. Leta 1967 je urugvajsko-argentinski pesnik Horacio Ferrer izdal zbirko pesmi, posvečeno argentinskemu skladatelju Ástorju Piazzolli. Ta je bil nad zbirko navdušen, saj je pesnik s svojimi besedili v skladatelju vzbudil takšne občutke, kot jih je ta želel vzdramiti pri poslušalcih njegove glasbe. Tako je kmalu prišlo do sodelovanja. Maríi de Buenos Aires, njunem prvem skupnem delu, ki je bilo premierno uprizorjeno maja leta 1968 v dvorani La Planeta v Buenos Airesu, so sledila še druga, kot na primer Balada para un loco. María de Buenos Aires, ki je nastala, ko so v Evropi in Severni Ameriki potekala študentska, feministična ter protivojna gibanja, je v domači Argentini naletela na drugačne okoliščine. Takratna vlada je želela zatreti vse oblike nemoralnosti, kar je med drugim vključevalo tudi pretirano avantgardnost. Tako so po premieri kritiki delu očitali obskuren, nadrealističen in zaradi svoje poetičnosti nerazumljiv libreto, kar je del občinstva odvrnilo od ogleda predstave. Ferrer je na to odgovoril, da je bistvo dela ravno v tem. Ne gre za to, da ga razumemo, pač pa, da delo ustvari vzdušje, ki v občinstvu vzbudi različna močna čustva. Glasba, tako imenovani novi tango (tango nuevo), odraža čas in okolje svojega nastanka, in sicer z vključevanjem takrat modernejših slogov in instrumentov, kot so na primer vibrafon, električna kitara in bobni, s hkratnim ohranjanjem tradicionalnih prvin argentinskih glasbenih tradicij, kot je dialog v verzih in vključevanje tradicionalnih tango instrumentov, kot so flavta, akustična kitara, violina in bandoneon.

Kdo je María, glavna junakinja operite? María je Buenos Aires in je tango, pravi Ferrer. To se odraža v libretu, ki združuje ulični sleng takratnega kriminalnega življenja ter biblične in obredne reference. V operiti smo priča Maríinemu rojstvu, smrti in njenemu vstajenju. María pa je predvsem poosebljena ženskost, ki kljub nenaklonjenemu okolju v sebi ostaja nepokvarjena, čista.

Tokrat bo prvič, ko bo María de Buenos Aires v Sloveniji uprizorjena v baletni postavitvi. Predstava v koreografiji Renata Zanelle ter režiji Yulie Kristoforove bo povezala in poenotila ples, besede in petje v umetniško delo, ki bo brisalo razdaljo med občinstvom in umetnikom.

Besedilo: Tamara Šmit, Tatjana Ažman

 

Življenjepisi:

Ustvarjalci predstave:
Renato ZanellaYulia KristoforovaMarko HatlakŽeljka Ulčnik RemicAyrton DesimpelaereTatjana AžmanAndrej HajdinjakAlexandra Burgstaller, Anne Marie LegensteinVasilija Fišer

Solisti:
Nuška Drašček, Sara Briški Cirman k. g., Ivan Andres Arnšek, Juan VasleLukas Zuschlag, Višnja Fičor, Tjaša Kmetec, Erica Pinzano, Ana Klašnja, Nina NočNina Kramberger, Mariya Pavlyukova, Kenta Yamamoto, Matteo Moretto, Filip Jurič, Yuki SekiOleksandr Koriakovskyi, Filippo JorioHugo Mbeng, Solomon Osazuva, Marin Ino, Lukas BaremanIulian Ermalai, Alexandru Barbu, Tomaž Horvat, Ivan Greguš, Marko Hatlak k. g.

Artists

Performed in Slovenian and Spanish.

 

  • Music Ástor Piazzola
  • Libretto Horacio Ferrer
  • Spoken Parts of Libretto Translated by Marja Filipčič Redžić
  • Choreographer Renato Zanella
  • Stage Director Yulia Kristoforova
  • Orchestra Music Director Marko Hatlak
  • Rehearsals Musical Director and Choirmistress Željka Ulčnik Remic
  • Music Consultant Ayrton Desimpelaere
  • Dramaturge Tatjana Ažman
  • Lighting Designer Andrej Hajdinjak
  • Costume Designers Alexandra Burgstaller and Anne Marie Legenstein
  • Set Designer Vasilija Fišer
  • Original Painting Gregor Smukovič
  • Sound Designers Luka Berden and Albert Pučnik
  • Performance Assistants Olga Andreeva, Stefan Caparoiu, Mojca Kalar, Leonid Kouznetsov, Rita Pollacchi
  • Guest Performance Assistant Misha Sosnovschi
  • Language Coaches Marja Filipčič Redžić (Slovenian) and Mariano Cecowski (Spanish)
  • Répétiteurs Stefan Pajanović, Marina Đonlić
  • Prompters Urška Švara Kafol, Dejan Gebert
  • Stage Manager David Grasselli, Tomaž Čibej


CAST OF OPERA SINGERS

  • María / The Shadow of María Nuška Drašček / Sara Briški Cirman a. g.
  • The Voice of a Payador
  • Sleepy Buenos Aires Sparrow
  • Chief Old Thief
  • First Psychoanalyst
  • A Voice of That Sunday Ivan Andres Arnšek / Juan Vasle
  • El duende/The Duende Lukas Zuschlag / Višnja Fičor
  • Voices of the Men who Returned from Mystery
  • Voices of the Old Thieves
  • Voices of the Old Madams
  • Voices of the Psychoanalysts
  • Voices of the Three Marionettes Drunk on Things
  • Voices of the Pasta Kneaders
  • Voices of the Three Bricklaying Kings Višnja Fičor / Meta Mačak, Manca Hribar, Darja Novak, Christina Thaler, Robert Brezovar, Damjan Kozole, Martin Meglič, Matej Velikonja


A CAST OF BALLET DANCERS

  • María Tjaša Kmetec / Erica Pinzano
  • María, the girl Ana Klašnja / Nina Noč
  • María, the child Nina Kramberger / Mariya Pavlyukova
  • Desiderio Kenta Yamamoto / Matteo Moretto
  • Rocco Filip Jurič / Yuki Seki
  • Juan Oleksandr Koriakovskyi / Filippo Jorio
  • Liber Filippo Jorio / Oleksandr Koriakovskyi
  • Eros Hugo Mbeng / Solomon Osazuva
  • Puppets Filippo Jorio, Marin Ino, Lukas Bareman / Oleksandr Koriakovskyi, Erica Pinzano, Matteo Moretto
  • Dr. Freud Iulian Ermalai / Alexandru Barbu
  • The Duende's Assistant Tomaž Horvat / Ivan Greguš
  • Dancers Marin Ino, Erica Pinzano, Yuki Seki, Georgeta Capraroiu, Sorina Dimache, Emilie Gallerani Tassinari, Eva Gašparič, Nina Kramberger, Barbara Marič, Gabriela Mede, Barbara Potokar, Katja Romšek, Urša Vidmar, Alexandru Barbu, Lukas Bareman, Gregor Guštin, Tomaž Horvat, Matteo Moretto, Denise Di Cicco, Lara Flegar, Romana Kmetič, Olga Kori, Antonija Novotny, Mariya Pavlyukova, Neža Rus, Ivan Greguš, Oleksandr Koriakovskyi, Gaj Rudolf, Aleks Theo Šišernik, Goran Tatar, Nađa Mrašić, Solomon Osazuva a. g.


CHAMBER ORCHESTRA

  • Accordion Marko Hatlak a. g.
  • First Violin Domen Lorenz / Jelena Pejić
  • Second Violin Katarina Kralj / Polona Ruter
  • Viola Ana Glišić / Laslo Babinski
  • Cello Urban Marinko / Bernardo Brizani a. g.
  • Double Bass Luka Herman Gaiser a. g.
  • Flute Zala Gvardjančič / Barbara Spital a. g.
  • Acoustic and Electric Guitar Klemen Smolej a. g.
  • Piano Manca Udovič a. g.
  • Percussion 1 Gašper Gradišek / Katarina Kukovič a. g.
  • Percussion 2 Petra Vidmar a. g. / Maja Povše a. g.