Charles Gounod

Romeo in Julija

  • Opera v petih dejanjih | Gostovanje Hrvaškega narodnega gledališča Ivana pl. Zajca RekaI
  • Koprodukcija med Opero Hrvaškega narodnega gledališča Ivana pl. Zajca v Rijeki, Gledališčem Alighieri (Teatro Alighieri) in Fundacijo Dogodki v Ravenni (Fondacione Ravenna Manifestazioni) | Opera traja tri ure, izvaja se z enim premorom in tremi spremembami I
  • datumi predstav
Nakup vstopnic
1. februar 2022 19:30 SNG Opera in balet Ljubljana

V dobi, ko ljubezen nastopa hkrati tako kot sentimentalni predmet ironije in cinizma, kakor tudi kot sprožilec neustavljivega stroja utopično nastrojene književne in filozofske produkcije (da o njenih trivializiranih medijskih in tržnih eksploatacijah niti ne govorimo), Romeo in Julija še naprej žarita kot bajeslovna, od usode zadana in naglo prekinjena ljubezen, ki je svoj zanos in trpljenje pripravljena odigrati v nepredvidljivih družbenih, kulturnih in političnih kontekstih.
Bolj kot morebitna primoranost, da bi se predali izzivom aktualizacije, nas je zanimalo, kaj se z zgodbo dogaja v neslutenih gledaliških in glasbenih okoliščinah, ki so jih slavnemu paru s presenetljivim občutkom za Shakespearjeve mešanice tonov in vzdušij priskrbeli skladatelj Gounod in njegova libretista. Onkraj kljubovanja stoletnemu sovraštvu, ki razdira njuni sprti družini, tokratna operna Romeo in Julija, po naši presoji iščeta predvsem „svoboden prostor, kjer bosta smela vsaj za hip sneti maski“ (Mercutio, I. dejanje), pa četudi bi bila ta prostor – in ta čas – le prostor in čas pajčevinaste tančice kraljice Mab.

Iz kritik:

"Orkester je bil odličen od samega začetka, ko je s polnim tonom odjeknil ob prvih taktih preludija, preko kristalno jasne fuge v čudoviti akustiki tega izjemno lepega in po svoji velikosti veličastnega gledališča, ter tako solistom in zboru tekom celotne opere zagotavljal stalno, zanesljivo ter v barvi in volumnu kompaktno podlago.“ (Zrinka Matić, Klasika.hr)  

"Odlični protagonisti in interpreti manjših  vlog, muzikalen in dovršen zbor z velikim in pomembnim doprinosom,  odličen orkester in privlačna režijska in scenografska uprizoritev, kakor tudi koreografija Mile Čuljak, so navdušili občinstvo.“  (Davor Schopf, Vijenac)

„Predstava z logično, čisto in jasno zamislijo je glasbeno resno pripravljena in dodelana, porazdelitev solističnih vlog pa protagonistom dopušča, da svoje sposobnosti prikažejo v najboljši luči (…) Uprizoritev Gounodovega Romea in Julije priča o rastoči dobri formi reškega Hrvaškega narodnega gledališča, zato je nova uspešna izvedba hkrati tudi uspeh celotnega opernega ansambla.“ (Bosiljka Perić Kempf)

Na večer premiere Romea i Julije sta bila Anamarija Knego in Aljaž Farasin, prvaka Opere Hrvaškega narodnega gledališča Ivana pl. Zajca na Reki, prvaka hrvaškega igralstva nasploh. (...) V tej predstavi ni bilo slabega pevca, čustva gledalcev pa so osvajali z osupljivo igro celo takrat, kadar niso peli,“ piše v nadaljevanju Pofuk, ki hvali čisto vse segmente predstave: „ (…) Libreto po Shakespearju je bil za Blaževića in njegovo ekipo dovolj močan in navdihujoč, v dveh prizorih pa samo besedilo, izpisano z lučjo na črnem  ozadju, celo prevzame vlogo scenografije. Sozvočje scenografije in luči Alana Vukelića tudi sicer krasi briljantna in brezčasna preprostost (…) Svetloba ustvari tudi enega najbolj ganljivih vrhuncev, ko reflektorji utripajo v vse šibkejšem ritmu Julijinega zamirajočega srca. V popolnem sožitju z očitno do potankosti premišljenim avtorskim konceptom so tudi  čudoviti kostumi Sandre Dekanić. (…) vsa predstava je polna premišljenih, bistroumnih in subtilnih rešitev in sporočil (Branimir Pofuk, Večernji list)

Gre za zanimivo branje partiture, zato vsem ljubiteljem opere priporočamo ogled predstave, saj se jim obeta prelep in silovitih čustev poln operni večer.  (Luka Nalis, Fiuman.hr)