Giuseppe Verdi

Otello

  • Opera v štirih dejanjih, izvedba v italijanskem jezikuI
  • premiera 21. januarja 2016 v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma, ob 400. obletnici smrti dramatika Williama Shakespearja | koprodukcija SNG Opera in balet Ljubljana in Cankarjev dom Ljubljana
Nakup vstopnic

Povezava na naš YouTube kanal: SNGOperainbaletLj

Verdi se je že zelo zgodaj navdušil nad dramatikom Williamom Shakespearjem, za katerega je pozneje velikokrat dejal, da velja za avtoriteto človeškega srca. Uglasbil je Macbetha, kjer se je ujel predvsem na manko skladateljskih izkušenj, njegova izjemna stvaritev je Falstaff, sanjal je o uglasbitvi Hamleta in Kralja Leara, ki se nista nikoli zgodili. Šestnajst let po Aidi in potem ko je ustvaril Requiem, je skupaj z libretistom Boitom skomponiral delo, ki je ena izmed njegovih največjih mojstrovin in za katerega velja široko soglasje glasbenih krogov, da gre za eno najlepših oper sploh. Operna reforma, ki jo je docela izbrusil Wagner, je bila vseskozi tudi Verdijevo vodilo in misel na njeno prepotrebno izpolnitev je skladatelja vodila tudi v času nastajanja opere Otello. V sinergiji Shakespeare, Boito in Verdi je tako nastala tipična glasbena drama, ki je že ob svoji prvi izvedbi, 5. februarja 1887, doživela pri občinstvu izjemno lep sprejem in odobravanje. V primerjavi z Aido je Verdijeva umetnost pri Otellu še bolj poduhovljena, gospodarnejša v smislu uporabe sredstev ter bolj tankočutna in bogatejša v glasbeni misli.

V okviru Shakespearjevega leta, ki bo ob obeleževanju 400. obletnice dramatikove smrti osrednja tema vseh domačih in svetovnih gledališč, smo se odločili za uprizoritev, ki bo v ospredje postavila tudi aktualne teme današnjega časa. Jan Kott je dejal, da je Othello lik, ki do dna izpije čašo človekovih spoznanj, da je kot sonda, spuščena do dna zaslepljenosti, do mraka; da je temeljna vprašanja o smislu ali nesmislu bivanja in sveta mogoče rešiti le na zunanjem obodu, tam, kjer je potovanja konec. Režiser predstave Manfred Schweigkofler je v svojih prvih razmišljanjih o režijski zasnovi zapisal: »Othello je Maver, črn človek. Njegova žena je bela heroina, čista in nedotaknjena, sveta Desdemona. Črni človek si na vso moč prizadeva, da bi postal beli heroj, da bi se povzpel na nebeški piedestal, na katerem sedi Desdemona. To pa je trenutek, ko vznikne nova črna duša. Vzrok, da Othellu ne uspe, je Jagova nevoščljivost in njegov življenjski kredo, ki je kredo uničenega sveta. Jago je svečenik temačnega božanstva uničenja in ima za cilj izbrisati ljubezen.«

Domačemu orkestru bo dirigiral šef dirigent Jaroslav Kyzlink. Našemu občinstvu že znanemu Manfredu Schweigkoflerju, pred desetletjem je na odru Cankarjevega doma režiral veliko Offenbachovo koprodukcijsko uspešnico Renske nimfe, se bosta v umetniški ekipi pridružila izjemna kostumografinja Mateja Benedetti in scenograf Walter Schütze.

Življenjepisi:
Ustvarjalci predstave:
Jaroslav Kyzlink, Manfred Schweigkofler, Walter Schütze, Mateja Benedetti, Andrej Hajdinjak, Lukas Zuschlag, Željka Ulčnik Remic, Igor Grasselli