Nova sezona, novo poglavje

Vrhunec sezone 25/26: Tristan in Izolda v režiji legendarnega Roberta Wilsona

S ponovnim preučevanjem izvorov naše umetnosti in pogledom v prihodnost vstopamo v novo sezono in novo poglavje ljubljanske Opere in baleta z geslom: Gib. Glas. Takt. Vizija. Tudi ta prinaša šest premiernih uprizoritev, štiri operne in dve baletni.
Začenjamo oktobra z Rossinijevo igrivo opero v enem dejanju POTOVANJE V REIMS, ki je pred dnevi na Trgu Evropa v Novi Gorici doživela izjemen uspeh. Gre za koprodukcijo s festivaloma Piccolo Opera Festival (Gorica) in Rossini Opera Festival (Pesaro) v sklopu projekta Go! 2025 – Evropska prestolnica kulture Nova Gorica – Gorica.
Danes številni poznavalci menijo, da gre za eno najpomembnejših in najzabavnejših Rossinijevih oper. S svojo glasbeno razkošnostjo in scensko dinamiko navdušuje občinstvo po vsem svetu, k njeni spektakularnosti pa prispeva kar 18 solističnih vlog, med njimi kar 10 glavnih, kar je prava redkost v opernem repertoarju. Predstavo bo dirigiral Marko Hribernik (v alternaciji Jakob Barbo), režiral pa Marin Blažević.

Novembra bomo na odru uprizorili pripovedni balet Marguerite Donlon SLIKA DORIANA GRAYA, ki je eno najbolj ikoničnih del irskega pisatelja Oscarja Wilda. Brezčasni filozofski roman, ki presega dobo svojega nastanka, je bralce je vselej nagovarjal z izzivalnimi temami in s presenetljivo sodobnimi vprašanji o identiteti in posledicah, odpira pa tudi teme praznoverja, morale in dvojnosti človeške narave.
Novo baletno stvaritev bo za ljubljanski balet postavila Marguerite Donlon, ki velja za eno najbolj inovativnih sodobnih koreografinj. Predstavo bo podprla glasba angleškega skladatelja Edwarda Elgarja. Dirigent bo Ayrton Desimpelaere.

Februarja prihodnje leto bo na odru zazvenela velika koprodukcija z gledališčem La Monnaie v Bruslju, Kraljevim gledališčem v Madridu in Vroclavsko opero v sodelovanju s Festivalom Ljubljana Wagnerjeva glasbena drama v treh dejanjih TRISTAN IN IZOLDA. To bo edinstven glasbeni, gledališki in kulturni dogodek sezone – ne le v Sloveniji, ampak tudi v Evropi!
Robert Wilson, eden najvplivnejših in najbolj vizionarskih režiserjev sodobnega gledališča in opere, se v skoraj 60-letni karieri prvič loteva režije Wagnerjeve mojstrovine Tristan in Izolda. To bo zgodovinski dogodek tudi za ljubljansko operno gledališče, kjer bo uprizorjena prva slovenska produkcija tega veličastnega dela.
Wilsonov pristop k operi, njegov koncept formalnega gledališča in njegova umetnost ustvarjanja prevodnika glasbe z abstraktno konstrukcijo časa in prostora, predvsem s pomočjo prefinjene uporabe svetlobe, se odlično ujemajo s to izjemno partituro, ki nas popelje do skrajnosti človeškega obstoja. Predstavo bo dirigiral Jacek Kaspszyk v režiji, scenografiji in oblikovanju luči Roberta Wilsona.

Najbolj priljubljena in največkrat uprizorjena opera vseh časov Verdijeva LA TRAVIATA se po 23 letih, marca prihodnje leto, vrača na oder ljubljanske Opere.
V novi, sveži produkciji jo na oder postavlja Frank Van Laecke, ki je občinstvo že prepričal z nepozabnimi režijami oper Lucija Lammermoorska, Devica Orleanska, Capuleti in Montegi ter številnih drugih vrhunskih predstav. Predstavo bo dirigiral Ayrton Desimpelaere.

Koreograf Howard Quintero Lopez bo aprila prihodnje leto na oder postavil domišljijski pripovedni balet v dveh dejanjih ALICA V ČUDEŽNI DEŽELI. Čarobna baletna predstava, prežeta z močnim koreografskim izrazom, polnim gledališke scenografske magije in barvitih kostumov, bo naše obiskovalce popeljala v pravljični svet. Glasba za balet je izbor del iz zakladnice Petra Iljiča Čajkovskega, zaokrožen z izborom skladb drugih skladateljev.

Kot zadnja premiera sezone bo maja prihodnje leto zaživel operni dvojec Pietra Mascagnija CAVALLERIA RUSTICANA in Orffova scenska cantata CARMINA BURANA režiserja Manfreda Schweigkoflerja. Mascagnijevo Cavallerio rusticano (v slovenskem prevodu Kmečka čast) prežemajo ljubezen, ljubosumje, nasilje in čast. Tudi v glasbenem smislu je delo polno tem, ki odražajo dogajanje, prežeto s strastjo in z dramatičnostjo. Operno enodejanko je navdihnila istoimenska literarna predloga oziroma dramsko besedilo Giovannija Verge o resničnem dogodku. Večer bo dopolnila izvedba enega najbolj proslavljenih glasbeno-scenskih del. Scenska kantata Carmina Burana, s katero je skladatelj Carl Orff izoblikoval svoj izrazito osebni slog, je bila prvič izvedena leta 1937 v Frankfurtu, skladatelju pa je prinesla takojšnjo slavo.

Poleg premiernih predstav bomo v prihodnji sezoni odigrali še ponovitvene predstave: opere Manon Lescaut, Devica Orleanska, Italijanka v Alžiru in opereto Netopir. Od baletov pa Peter in Volk, Mali princ, Doktor Živago, Hrestač – Božična zgodba in Don Kihot.

Veseli nas, da nadaljujemo sodelovanje z Narodno galerijo, kjer bomo izvedli tematske pevske recitale z našimi solisti ob klavirski spremljavi. Lansko leto smo v sodelovanju s Slovenskim gledališkim inštitutom pripravili cikel predavanj in pogovorov z naslovom Pogledi v gledališko zgodovino. S tovrstnim sodelovanjem bomo nadaljevali tudi v sezoni 2025/2026.


Dva tedna pred premiero opere Tristan in Izolda (datum premiere: 5. 2. 2026, predvideni datum dogodka: 22. 1. 2026) in opere Traviata (datum premiere: 19. 3. 2026, predvideni datum dogodka: 5. 3. 2026) bomo organizirali krajši predavanji na temo premierne predstave: sprehodili se bomo skozi pretekle uprizoritve dela v ljubljanski Operi in predstavo umestili v širši kontekst slovenskega kulturnega prostora. Dogodka bomo popestrili s fotografijami in z video posnetki ter s srečanji oziroma pogovori z ustvarjalci preteklih uprizoritev in tudi z ustvarjalci prihajajočih premiernih uprizoritev.


Krajše predavanje in pogovor z režiserjem Robertom Wilsonom v okviru priprav na premiero predstave Tristan in Izolda bo pripravil in vodil Marin Blažević v sodelovanju z arhivom SNG Opera in balet Ljubljana ter arhivom Slovenskega gledališkega inštituta. Predavanje na temo predstave Traviata bo pripravil direktor Slovenskega gledališkega inštituta, dr. Gašper Troha, pogovor z nekdanjimi in s sedanjimi ustvarjalci predstave Traviata pa bo pripravila arhivistka SNG Opera in balet Ljubljana, Sonja Kerin Krek, v sodelovanju z arhivom Slovenskega gledališkega inštituta.
Uspešno sodelovanje nadaljujemo tudi z Akademijo za glasbo (izvedba koncerta s študenti), Konservatorijem za glasbo in balet Ljubljana in Društvom baletnih umetnikov Slovenije.

Svojo prepoznavnost širimo tudi izven meja naše domovine. 12. septembra 2025 v okviru opernega festivala gostujemo v HNK Zagreb z opero Manon Lescaut, s predstavo Madama Butterfly maja prihodnje leto na Kreti, z baletom Bolero v novembru in decembru letos pa v Mestnem gledališču v Celovcu.

Pri oblikovanju abonmajske ponudbe smo se držali preverjenega recepta in želja dosedanjih abonentov. Obdržali smo vse redne abonmaje, dodali pa smo tri nove abonmaje z naslovom Sobota ob petih, Ponedeljek in Zima. Cen nismo spreminjali, še vedno ohranjamo velik cenovni razpon in prilagodljivost predvsem do mladega občinstva.


Več informacij o programu dobite na naši spletni strani opera.si.


Ostanite ali postanite naše občinstvo, pridružite se nam in se abonirajte za sezono 25/26.