Romantični balet Giselle v koreografiji Joséja Carlosa Martíneza premierno na odru Cankarjevega doma

Prihodnji četrtek, 12. januarja, ob 19.30, bo na odru Cankarjevega doma premierno zaživela romantična baletna zgodba Giselle. Pod koreografijo se podpisuje svetovno ime baleta, španski umetnik José Carlos Martínez, ki je nedavno prevzel mesto direktorja Baleta Pariške opere. Predstava je nastala v koprodukciji SNG Opera in balet Ljubljana in Cankarjevega doma.

Na današnji novinarski konferenci so ustvarjalci predstave poudarili, da se veselijo tega velikega skupnega baletnega projekta, ki bo 12. januarja zaživel na našem največjem odru.

Giselle, ki jo kot enega najlepših klasičnih baletov uprizarjajo po vsem svetu, bo tokrat premierno zaživela kot skupni koprodukcijski projekt med SNG Opera in balet Ljubljana in Cankarjevim domom. Obe kulturni instituciji že nekaj let uspešno sodelujeta. Po besedah direktorja ljubljanske Opere Staša Ravterja je »tako velike in finančno zahtevne projekte, kot je Giselle, možno izpeljati le z dobrim sodelovanjem obeh hiš. Gallusova dvorana ima tudi za to primeren oder, naši plesalci in ostala ekipa se tu počutijo kot doma.«

Generalna direktorica Cankarjevega doma, Uršula Cetinski, je pozdravila sodelovanje ter poudarila, da bo leto 2023 v Cankarjevem domu plesno obarvano in da bo na sporedu še kar nekaj dogodkov. Eden od teh je prav Giselle, ki bo razveselila ljubitelje baleta.

Po besedah umetniškega direktorja baleta SNG Opera in balet Ljubljana Renata Zanelle je nova postavitev klasičnega baleta za ustvarjalce vedno izziv, kako tradicionalnemu delu vnesti sodobnega duha. Dodal je, da bo z močnim timskim delom obeh koprodukcijskih hiš balet Giselle gotovo zaživel v prelepi novi luči.

Dramatičnost zgodbe je bilo osnovno vodilo pri ustvarjanju tudi za koreografa, nekdanjega prvaka Pariškega baleta, ki ga danes tudi umetniško vodi, Joséja Carlosa Martíneza. Premiero napoveduje kot vrtinec čustev v prelepem plesnem šarmu, ki bo očaral občinstvo: »Moja Giselle je tradicionalna Giselle, a vendar jo bom predstavil na svoj način, s sodobnejšim pridihom. Tradicijo bom poskušal približati današnjemu času in občinstvu. V koreografskem smislu delam s klasičnimi koraki, bo pa balet povsem fluiden, tekoč, čustven. Najpomembnejša v njem bodo čustva, ki jih bo najprej občutilo občinstvo.« Poudaril je še, da sam izhaja iz tradicije francoskega baleta in da se bodo s tem, ko bo glavna vloga Giselle zaupana prvakinji sanktpeterburškega Mariinskega baleta Anastasiji Matvienko, zanimivo prepletle prvine francoske in ruske baletne šole.

Orkester ljubljanske Opere bo vodil ameriški dirigent Kevin Rhodes, ki poudarja, da ga vnovično sodelovanje z umetniško ekipo SNG Opera in balet Ljubljana izjemno veseli (to je že njegovo četrto sodelovanje) ter da glasba Adolpha Adama, ki je za čas, v katerem je nastala, zelo napredna in lepo barva značaje protagonistov.

V koreografsko in vizualno osveženi podobi od zadnje Giselle, ki jo je Martínez postavil na oder Zagrebške opere minulo leto, se bo do 28. januarja v Gallusovi dvorani zvrstilo osem ponovitev. V naslovni vlogi bo plesala prvakinja sanktpeterburškega Mariinskega baleta Anastasija Matvienko. Ob njej bo v vlogi princa Albrechta solist ljubljanskega baleta Kenta Yamamoto. V vlogi Giselle bodo plesale še Chie Kato, Marin Ino in Nina Noč, kot princi pa še Filip Jurič, Filippo Jorio in Yujin Muraishi.