Nocoj slavnostna predstava ob zaključku kariere balerine, prvakinje ljubljanskega baleta, Regine Križaj

Z nocojšnjim romantičnim baletom Giselle se poklanjamo prvakinji ljubljanskega Baleta Regini Križaj, ki je od leta 1989, ko se je zaposlila kot baletna plesalka v baletnem zboru, svojo kariero gradila na odru SNG Opera in balet Ljubljana.
Regina Križaj, rojena v Zürichu, je leta 1988 diplomirala v razredu prof. Magde Vrhovec Dedović na baletni šoli v Ljubljani in takoj zatem prejela angažma v ljubljanskem baletu. Prvo priložnost kot solistka je dobila leta 1994, ko je plesala Dulcinejo v baletu Don Kihot v koreografski postavitvi Dinka Bogdanića. Leta 1995 se je pod mentorstvom Lidije Sotlar udeležila mednarodnega baletnega tekmovanja v Helsinkih in se je v močni konkurenci prebila v polfinale. Prvakinja je postala leta 2005.
V svoji karieri je odplesala številne vloge v klasičnih in modernih baletih: Pirovi plesi (Himera), Tango (balet J. Lopeza), George Gershwin, II. slovenska baletna simfonija, Ana Karenina (Kitty), Coppélia na Montmartru (Svanhilda), Trnuljčica (Dobra vila in Aurora), Ognjena ptica (Lepa carična), Ukročena trmoglavka (Bianca), Zelena miza (Partizanka), Giselle (Myrtha), Labodje jezero (Odette, Odilie), Nori malar (Marija Filipescu), Navihanka (Lisa), Ta ljubezen …, Hrestač – Božična zgodba (Klara), Pokrajina misli, Privlačnost nasprotij, Pepelka (Dobra vila), Serenade, Veronika se odloči, Arhitektura tišine, Mozart vs. Schumann, Don Kihot (Dulcineja), Yin & Yang (She is missing ...), Tango za Rahmaninova – Rapsodija, Labodje jezero, ideal romantičnega baleta - tokrat ... po Prešernu (Ana Jelovšek), Bajadera (Nikija), Giselle Davida Dawsona (Mirta), baletni večeri Pod zvezdami (Čudoviti svet … je lahko), Vidnonevidno (Miniature), Klasika in tango (Umirajoči labod), Stravinski (Otroci z roba resničnosti), Coppélia (Madam), Trnuljčica (Lilac, dobra vila), Tristan in Izolda (Brangaene), Meso srca/Kaktusi, Doktor Živago (Amelie).
Za vlogi Odette in Odilie (Labodje jezero) je leta 2002 prejela nagrado Lidije Wisiak, za svoje umetniško delo pa tudi Župančičevo nagrado ter za baletni opus v zadnjih dveh letih, še zlasti za predstave Klasika in tango, Zlitje stoletij in Bajadera, leta 2013 nagrado Prešernovega sklada.
Sodelovala je tudi kot mentorica praktičnega izobraževanja na Višji baletni šoli v okviru Konservatorija za glasbo in balet v Ljubljani.