V sodelovanju s Cankarjevim domom smo predstavili prvi mednarodni baletni festival Plesne noči, ki bo potekal med 22. in 26. junijem

V Klubu Cankarjevega doma smo danes predstavili 1. Mednarodni baletni festival Plesne noči, ki nastaja v sodelovanju našega gledališča in Cankarjevega doma. Petdnevni festival, ki bo potekal med 22. in 26. junijem 2023, smo posvetili velikemu baletnemu umetniku Rudolfu Nurejevu, saj prav letos mineva trideset let od njegove smrti.
Občinstvo si bo lahko ogledalo štiri izbrane baletne predstave: balet Veliki Gatsby našega gledališča, baletni triptih Myth, Rain Dogs, Aperture v izvedbi SNG Maribor, Don Kihot v izvedbi Narodne opere in baleta iz Sofije in balet Kdo neki tam poje (Ko to tamo peva) v izvedbi Narodnega gledališča Beograd. V spremljevalnem programu bomo gostili baletnega plesalca, nekdanjega prvaka pariškega baleta Charlesa Juda, ki je z legendarnim Nurejevim plesal in prijateljeval. Gost bo nastopil v pogovoru pred projekcijo biografske drame o Nurejevu Beli vran, v katerem bo z obiskovalci delil svoje spomine na slovitega umetnika. Festival bo spremljala tudi razstava z naslovom Legendarni Nurejev, na kateri bodo predstavljeni umetnikovi kostumi in njegove še neobjavljene fotografije, ki jih je posnel fotograf Francette Levieux.

Kot je povedala direktorica Cankarjevega doma Uršula Cetinski, so v Cankarjevem domu pogumno odločitev o novem festivalu sprejeli, ker verjamejo in ugotavljajo, da je slovenski profesionalni balet na visoki ravni, tako ljubljanski kot mariborski baletni ansambel pa se uspešno predstavljata tako na domačih odrih kot na gostovanjih po Evropi in tujini, kjer žanjeta velik uspeh. »Prepričani smo, da je treba kulturno zvrst takrat, ko je v polni moči, še dodatno podpreti, in balet je ta trenutek tisti, ki si zasluži vso pozornost.«
Naš direktor Staš Ravter je poudaril pomen sodelovanja SNG Opera in balet Ljubljana s Cankarjevim domom, iz katerega se rojeva tudi nov festival. »Veseli nas to plodovito sodelovanje, saj dajejo koprodukcijske predstave našim postavitvam neko novo dimenzijo. Predstave na velikem odru Cankarjevega doma zažarijo v povsem drugačni luči in za nas je nastop na tem odru vselej poseben izziv. Naj omenim baletno koprodukcijo Giselle, ki je januarja letos na odru Cankarjevega doma dosegla izjemen odziv, tako da je bila celotna serija ponovitev razprodana, kar je za nas velika pohvala.«

Dolgoletno sodelovanje s Cankarjevim domom je izpostavila tudi vodja Službe za odnose z javnostmi pri Krki, Elvira Medved: »V dvajsetih letih sodelovanja je Krka omogočila številne koncerte, predstave, razstave … Zdaj smo pred prvim slovenskim baletnim festivalom in nam je v čast, da smo lahko sponzorji tako pomembnega dogodka,« je povedala in dodala, da so v skrbi za zdravje, ki je temeljno poslanstvo Krke, nenadomestljivi tudi kultura, umetnost, gibanje, šport. »Kultura resnično zdravi, zato jo podprimo tudi tako, da se udeležimo predstav.« S tem besedami se je strinjal tudi naš umetniški direktor baleta Renato Zanella, ki je dejal: »Danes je odličen dan za ples, saj smo priča nastanku novega festivala, ki ne bo le klasičen, temveč bo odprt v vse smeri umetniškega ustvarjanja. »Festival bo predstavil obe slovenski nacionalni baletni hiši in veseli me, da bomo sezono zaključili z novim plesnim festivalom. Srečno dojenčku in upam, da bo zrasel v krepkega in veselega fanta.«

Aleš Drenik, vodja programa resne glasbe, opere in baleta v Cankarjevem domu, je pojasnil, da so za uvodno predstavo festivala izbrali enega najpomembnejših baletov v klasičnem repertoarju, balet Don Kihot. »Z uprizoritvijo Narodne opere in baleta iz Sofije si lahko obetamo klasično postavitev z barvitimi kostumi in igrivo izvedbo, saj gre za ansambel z bogato tradicijo, v katerem plešejo baletni plesalci klasične ruske in bolgarske šole. Zagotovo bodo pričarali lep, fantazijski večer, primeren za odprtje festivala.«
Drugo gostujočo predstavo Kdo neki tam poje v koreografiji in režiji Staše Zurovca, ki jo bo izvedlo Narodno gledališče Beograd, je predstavil Andrej Jaklič, vodja sodobnoplesnega in gledališkega programa v Cankarjevem domu. Gre za baletno predstavo, ki temelji na kultnem istoimenskem filmu, enem najboljših iz jugoslovanske kinematografije, več kot uspešna pa je tudi baletna različica. »Letos teče že dvajseta sezona od prve uprizoritve, v tem času so nanizali več kot 200 ponovitev, v predstavi pleše že druga in tretja generacija plesalcev, občinstva pa ji še zmeraj ne zmanjka,« je povedal Jaklič in dodal, da predstava uspešno gostuje tudi po številnih svetovnih odrih.
Edward Clug, umetniški direktor mariborskega baleta, je snovalcem festivala čestital za idejo in izrazil veselje, da je Slovenija končno dobila baleti festival. »O tem v Mariboru razmišljamo že dolgo, a ste nas tokrat prehiteli, kar je prav,« je hudomušno pripomnil in dodal, da se veselijo nastopa v Ljubljani, kjer bodo predstavili letos nastali baletni triptih Myth, Rain Dogs, Aperture, ki je v Mariboru naletel na topel sprejem. »Vesel sem, da ga bomo delili tudi z ljubljanskim občinstvom in upam, da nas bo poslej festival združil vsako leto.«
Ker je festival posvečen Rudolfu Nurejevu, bo v znamenju tega izjemnega umetnika potekal spremljevalni program. Katja Ogrin, vodja projektov razstavnega programa v Cankarjevem domu, je povedala, da v goste prihaja baletni plesalec Charles Jude, poleg zgoraj omenjenega pogovora in projekcije filma pa bo del festivala tudi razstava z naslovom Legendarni Nurejev, ki bo omogočila vpogled v intimni svet umetnika. Poleg 14 kostumov, izdelanih prav za Nurejeva, ki je imel rad kratke suknjiče, ki so mu olajšali gibanje, bodo na ogled tudi fotografije Francetta Levieuxada. Fotograf je plesalca ovekovečil v njegovih najbolj naravnih trenutkih, v gibanju na odru in vajah.