
Wolfgang Amadeus Mozart
Così fan tutte
Komična opera v dveh dejanjih | koprodukcija s Hrvaškim narodnim gledališčem iz Zagreba
Nakup vstopnic
Z zadnjo treh velikih »Da Ponte oper« zaključujemo cikel Mozartovih opernih mojstrovin. Na našem odru smo v zadnjih desetih letih že uprizorili operi Figarova svatba ter Don Giovanni.
Mozartova opera, njen slovenski prevod bi se glasil Vse so take, je zadnja v vrsti Mozartovih oper, ki jih je ustvaril v sodelovanju z libretistom Lorenzom da Pontejem in spada med skladateljeva kontroverzna dela. Zaradi svojega ciničnega in satiričnega pogleda na odnose med moškimi in ženskami je v času nastanka veljala za tvegano in prostaško. A zgodba o dveh moških, ki želita preveriti zvestobo svojih izbrank, je nastala po naročilu cesarja Jožefa II. Ta naj bi slišal za podobno zgodbo, ki se je dogodila na Dunaju v krogu aristokratskih oficirjev. Libreto je našel svojega zagovornika tudi v romantiku Ernstu Theodorju Amadeusu Hoffmanu, ki ga je označil za «izraz najzabavnejše ironije«.
Delo odraža Mozartov pozni slog, glasba slika zadržanost in ravnovesje, v komedijski zaplet pa vnaša tudi čustveno globino. Kot je značilno za vse njegove večje opere, je Mozart tudi za Così fan tutte razvil poseben slog s svojevrstnim ironičnim humorjem. Posebnost je tudi prevlada ansambelskih odsekov nad arijami, saj se komedija ne dogaja med posamezniki, ampak med tremi skupinami: obema dekletoma, njunima zaročencema ter pobudnikoma komedije Alfonsom in Despino.
Opera je bila premierno uprizorjena 26. januarja 1790 na Dunaju, a je zaradi smrti cesarja doživela le štiri ponovitve, zatem so v znamenju žalovanja zaprli vsa gledališča.
Na ljubljanskem odru jo je občinstvo lahko videlo že v sezoni 1796/1797, zadnja premierna uprizoritev na našem odru pa se je zgodila 17. aprila leta 1991 v režiji Vita Tauferja.
Tokrat bo zaživela v koprodukciji s HNK iz Zagreba v režiji Alessia Pizzecha.
Besedilo: Tamara Šmit, Tatjana Ažman
Življenjepisi:
Ustvarjalci predstave:
Philipp von Steinaecker, Alessio Pizzech, Andrea Stanisci, Alessio Rosati, Valerio Tiberi, Željka Ulčnik Remic, Gregor Traven
Solisti:
Darija Auguštan k. g., Mojca Bitenc k. g., Ana Dežman k. g., Nuška Drašček, Elena Dobravec, Rok Bavčar, Jaka Mihelač k. g., Bryan López González k. g., Gregor Ravnik k. g., Štefica Grasselli, Eva Černe Avbelj k. g., Saša Čano, Robert Vrčon
Ustvarjalci
- Glasba W. A. Mozart
- Libreto Lorenzo Da Ponte Izvedba v italijanskem jeziku.
- Dirigent Philipp von Steinaecker
- Režiser Alessio Pizzech
Zasedba vlog
- Fiordiligi Darija Auguštan k. g. / Mojca Bitenc k. g. / Ana Dežman k. g.
- Dorabella Nuška Drašček / Elena Dobravec
- Guglielmo Rok Bavčar / Jaka Mihelač k. g.
- Ferrando Bryan López González k. g. / Gregor Ravnik k. g.
- Despina Štefica Grasselli / Eva Černe Avbelj k. g.
- Don Alfonso Saša Čano / Robert Vrčon
- Statisti Janez Bratun, Blaž Čukajne, Stanko Godler, Matej Rudolf
Zbor in orkester SNG Opera in balet Ljubljana
- Scenograf Andrea Stanisci
- Kostumograf Alessio Rosati
- Oblikovalec svetlobe Valerio Tiberi
- Avtor slike in poslikave Napoli (prospekt) Gregor Smukovič, akademski slikar
- Zborovodja Željka Ulčnik Remic
- Koncertni mojster Gregor Traven
- Asistentka dirigenta Mojca Lavrenčič
- Asistent režiserja Matej Prevc
- Asistentka scenografa Andrea Lipej
- Asistent oblikovalca svetlobe Aleksander Pešec
- Lektorici Marja Filipčič Redžić, Loredana Colautti Cannarella
- Korepetitorji Kayoko Ikeda, Višnja Kajgana, Irena Zajec, Irina Milivojević, Stefan Pajanović
- Korepetitorica zbora Marina Đonlić
- Šepetalca Dejan Gebert, Urška Švara Kafol
- Inspicient David Grasselli