Maria de buenos aires 1920x600

María de Buenos Aires

Balet Renata Zanelle po tango operi María de Buenos Aires Ástorja Piazzolle

Nakup vstopnic

Predpremiera 14. 2. 2024 | premiera 15. 2. 2024 | predstava traja 1 uro in pol

Predstava vsebuje prizore občutljive narave, zato se ogled mlajšim od 12 let odsvetuje.

 

Tango opera María de Buenos Aires je v smislu glasbenega žanra nekonvencionalna stvaritev. Skladatelj jo je označil za operito, kar naj bi pomenilo »manjše glasbeno delo«. Leta 1967 je urugvajsko-argentinski pesnik Horacio Ferrer izdal zbirko pesmi, posvečeno argentinskemu skladatelju Ástorju Piazzolli. Ta je bil nad zbirko navdušen, saj je pesnik s svojimi besedili v skladatelju vzbudil takšne občutke, kot jih je ta želel vzdramiti pri poslušalcih njegove glasbe. Tako je kmalu prišlo do sodelovanja. Maríi de Buenos Aires, njunem prvem skupnem delu, ki je bilo premierno uprizorjeno maja leta 1968 v dvorani La Planeta v Buenos Airesu, so sledila še druga, kot na primer Balada para un loco. María de Buenos Aires, ki je nastala, ko so v Evropi in Severni Ameriki potekala študentska, feministična ter protivojna gibanja, je v domači Argentini naletela na drugačne okoliščine. Takratna vlada je želela zatreti vse oblike nemoralnosti, kar je med drugim vključevalo tudi pretirano avantgardnost. Tako so po premieri kritiki delu očitali obskuren, nadrealističen in zaradi svoje poetičnosti nerazumljiv libreto, kar je del občinstva odvrnilo od ogleda predstave. Ferrer je na to odgovoril, da je bistvo dela ravno v tem. Ne gre za to, da ga razumemo, pač pa, da delo ustvari vzdušje, ki v občinstvu vzbudi različna močna čustva. Glasba, tako imenovani novi tango (tango nuevo), odraža čas in okolje svojega nastanka, in sicer z vključevanjem takrat modernejših slogov in instrumentov, kot so na primer vibrafon, električna kitara in bobni, s hkratnim ohranjanjem tradicionalnih prvin argentinskih glasbenih tradicij, kot je dialog v verzih in vključevanje tradicionalnih tango instrumentov, kot so flavta, akustična kitara, violina in bandoneon.

Kdo je María, glavna junakinja operite? María je Buenos Aires in je tango, pravi Ferrer. To se odraža v libretu, ki združuje ulični sleng takratnega kriminalnega življenja ter biblične in obredne reference. V operiti smo priča Maríinemu rojstvu, smrti in njenemu vstajenju. María pa je predvsem poosebljena ženskost, ki kljub nenaklonjenemu okolju v sebi ostaja nepokvarjena, čista.

Tokrat bo prvič, ko bo María de Buenos Aires v Sloveniji uprizorjena v baletni postavitvi. Predstava v koreografiji Renata Zanelle ter režiji Yulie Kristoforove bo povezala in poenotila ples, besede in petje v umetniško delo, ki bo brisalo razdaljo med občinstvom in umetnikom.

Besedilo: Tamara Šmit, Tatjana Ažman

 

Življenjepisi:

Ustvarjalci predstave:
Renato ZanellaYulia KristoforovaMarko HatlakŽeljka Ulčnik RemicAyrton DesimpelaereTatjana AžmanAndrej HajdinjakAlexandra Burgstaller, Anne Marie LegensteinVasilija Fišer

Solisti:
Nuška Drašček, Sara Briški Cirman k. g., Ivan Andres Arnšek, Juan VasleLukas Zuschlag, Višnja Fičor, Tjaša Kmetec, Erica Pinzano, Ana Klašnja, Nina NočNina Kramberger, Mariya Pavlyukova, Kenta Yamamoto, Matteo Moretto, Filip Jurič, Yuki SekiOleksandr Koriakovskyi, Filippo JorioHugo Mbeng, Solomon Osazuva, Marin Ino, Lukas BaremanIulian Ermalai, Alexandru Barbu, Tomaž Horvat, Ivan Greguš, Marko Hatlak k. g.

Ustvarjalci

Izvedba v slovenskem in španskem jeziku z angleškimi in slovenskimi nadnapisi.

 

  • Glasba Ástor Piazzola
  • Libreto Horacio Ferrer
  • Prevod govorjenih delov libreta Marja Filipčič Redžić

 

  • Koreograf Renato Zanella
  • Režiserka Yulia Kristoforova
  • Glasbeni vodja orkestra Marko Hatlak

 

  • Glasbena vodja vaj in zborovodja Željka Ulčnik Remic
  • Svetovalec za glasbo Ayrton Desimpelaere
  • Dramaturginja Tatjana Ažman
  • Oblikovalec svetlobe Andrej Hajdinjak
  • Kostumografki Alexandra Burgstaller in Anne Marie Legenstein
  • Scenografka Vasilija Fišer
  • Avtorska poslikava Gregor Smukovič
  • Oblikovalca zvoka Luka Berden in Albert Pučnik
  • Asistenti predstave Olga Andreeva, Stefan Caparoiu, Mojca Kalar, Leonid Kouznetsov, Rita Pollacchi
  • Gostujoči asistent predstave Misha Sosnovschi
  • Lektorja Marja Filipčič Redžić (slovenski jezik) in Mariano Cecowski (španski jezik)
  • Korepetitorja Stefan Pajanović, Marina Đonlić
  • Šepetalca Urška Švara Kafol, Dejan Gebert
  • Inspicient Tomaž Čibej

 

ZASEDBA OPERNIH SOLISTOV

  • María / Maríina senca Nuška Drašček / Norina Radovan / Sara Briški Cirman k. g.

 

  • Glas ljudskega pevca
  • Zaspani buenosaireški vrabec
  • Glavni stari zmikavt
  • Prvi psihoanalitik
  • Glas tiste nedelje Ivan Andres Arnšek / Juan Vasle

 

  • Duende Višnja Fičor / Lukas Zuschlag

 

  • Glasovi mož, ki so se vrnili iz skrivnosti
  • Glasovi starih zmikavtov
  • Glasovi madam
  • Glasovi psihoanalitikov
  • Glasovi treh od vsega pijanih marionet
  • Glasovi izdelovalk testenin
  • Glasovi treh zidarskih kraljev Višnja Fičor / Meta Mačak, Manca Hribar, Darja Novak, Christina Thaler, Robert Brezovar, Damjan Kozole, Martin Meglič, Matej Velikonja

 

ZASEDBA BALETNIH PLESALCEV

  • María Tjaša Kmetec / Erica Pinzano
  • María, dekle Emilie Gallerani Tassinari / Nina Noč
  • María, otrok Nina Kramberger / Mariya Pavlyukova
  • Desiderio Kenta Yamamoto / Matteo Moretto
  • Rocco Filip Jurič / Yuki Seki
  • Juan Oleksandr Koriakovskyi / Filippo Jorio
  • Liber Filippo Jorio / Oleksandr Koriakovskyi
  • Eros Hugo Mbeng / Solomon Osazuva
  • Lutke Filippo Jorio, Marin Ino, Lukas Bareman / Oleksandr Koriakovskyi, Tasja Šarler Vogrin, Matteo Moretto
  • Dr. Freud Iulian Ermalai
  • Duendejev pomočnik Tomaž Horvat / Ivan Greguš
  • Plesalke in plesalci Georgeta Capraroiu, Julianna Correia Dreyssig, Denise Di Cicco, Sorina Dimache, Lara Flegar, Eva Gašparič, Emilie Gallerani Tassinari, Romana Kmetič, Nina Kramberger, Barbara Marič, Gabriela Mede, Chie Muraishi, Antonija Novotny, Marin Ino, Mariša Nač Šuštar, Mariya Pavlyukova, Erica Pinzano, Barbara Potokar, Katja Romšek, Neža Rus, Tasja Šarler Vogrin, Urša Vidmar, Lukas Bareman, Alexandru Ioan Barbu, Ivan Greguš, Gregor Guštin, Tomaž Horvat, Oleksandr Koriakovskyi, Matteo Moretto, Yujin Muraishi Solomon Osazuva, Gaj Rudolf, Yuki Seki, Goran Tatar, Aleks Theo Šišernik

 

KOMORNI ORKESTER

  • Harmonika Marko Hatlak k. g.
  • 1. violina Jelena Pejić
  • 2. violina Sanhayea Song k. g.
  • Viola Ana Glišić
  • Violončelo Urban Marinko
  • Kontrabas Luka Herman Gaiser k. g.
  • Flavta Barbara Spital k. g.
  • Akustična in električna kitara Klemen Smolej k. g.
  • Klavir Manca Udovič k. g.
  • Tolkala 1 Gašper Gradišek
  • Tolkala 2 Petra Vidmar k. g. / Maja Povše k. g.