Baletni diptih koreografa Renata Zanelle

Dunajski večer

  • VSI NA VALČEK / OPUS 73I
  • Premiera: 26. 8. 2021 I
  • datumi predstav
Nakup vstopnic
15. april 2021 19:30 PRESTAVLJENO NA KASNEJŠI DATUM Premiera Premiera
16. april 2021 18:00 PRESTAVLJENO NA KASNEJŠI DATUM
17. april 2021 19:30 PRESTAVLJENO NA KASNEJŠI DATUM
20. april 2021 19:20 PRESTAVLJENO NA KASNEJŠI DATUM
21. april 2021 19:30 PRESTAVLJENO NA KASNEJŠI DATUM
22. april 2021 19:30 PRESTAVLJENO NA KASNEJŠI DATUM
26. avgust 2021 20:00 Cankarjev dom, Gallusova dvorana Premiera Premiera
27. avgust 2021 20:00 Cankarjev dom, Gallusova dvorana
28. avgust 2021 20:00 Cankarjev dom, Gallusova dvorana
1. september 2021 18:00 Cankarjev dom, Gallusova dvorana
2. september 2021 19:30 Cankarjev dom, Gallusova dvorana
3. september 2021 19:30 Cankarjev dom, Gallusova dvorana

Nakup vstopnic je možen prek spletne strani Cankarjevega doma.

Dunajski večer koreografa Renata Zanelle je plesna predstava, ki odseva čas in vplive glasbe na evropsko zgodovino.

Prvi del večera je posvečen tradiciji novoletnih koncertov Dunajskih filharmonikov, vodilnemu in največjemu mednarodnemu dogodku, ki na prvi dan leta tradicionalno pošilja v svet sporočilo umetnosti o lepoti, miru in enotnosti. Zanella je kot vodja baletnega ansambla Dunajske državne opere in kot koreograf dogodka (nazadnje leta 2017) imel možnost ustvariti koreografije na številne najbolj priljubljene melodije avstrijskih skladateljev, ki so jih filharmoniki odigrali pod vodstvom najprestižnejših dirigentov. Obogaten s to izkušnjo je za baletni ansambel Dunajske državne opere ustvaril balet, ki je postal zaščitni znak tega ansambla in s katerim so dunajski baletniki nastopali po vsem svetu.
Vsi na valček (Alles Walzer) je plesna poslastica. Tradicionalna, moderna, romantična, nostalgična, zabavna, polna humorja in energije. Sklene se s sporočilom o enotnosti, ki je za avstrijsko kulturno okolje izrednega pomena. Med najbolj prepoznavnimi glasbenimi deli, ki jih bomo slišali v izvedbi našega orkestra, so Pizzicato polka Johanna Straussa, Adaggio iz Mahlerjeve 5. simfonije in Radetzky marš Johanna Straussa mlajšega. Med nabor najbolj znanih melodij je vključil tudi druge elemente, kot so govor in posnetki, s katerimi je ustvaril prijetno vzdušje slavnostnega večera. Za naš ansambel bo avtor dodal nekaj nove glasbe in na ta način ustvaril posebno različico koreografije. Iz izkušenj na Dunaju je Zanella ustvaril delo, ki je glasbene virtuoze združilo v harmoničen odnos z namenom, da bi se lahko s svojo energijo in globino prelili v sozvočje z današnjimi generacijami.

Idejno izhodišče za koreografijo na veličastno glasbo Beethovnovega Koncerta za klavir in orkester št. 5 v Es-duru, op. 73 v drugem delu večera, je bilo ustvariti delo, posvečeno klasicizmu v plesu. Beethoven je svoj zadnji klavirski koncert, znan tudi pod naslovom Imperator, dokončal leta 1809, v letu, ko je Napoleon osvojil Dunaj. To je bil tisti trenutek v zgodovini, ko je vsa Evropa mislila, da je lahko prav Napolen človek nove dobe. Tudi Beethoven mu je, zanesen, posvetil svoje glasbeno delo. A kmalu zatem je poveljnikova slava zbledela, saj so dotedanji navdušenci spoznali, da so bili njegovi nameni zgolj osvojiti Evropo. Beethoven je orkester uporabil kot močno vojsko v popolnem kontrastu z nežnim zvenom klavirja.
Koreografa pa je navdihnilo tudi skrivnostno Beethovnovo pismo Nesmrtno ljubljeni, ki naj bi ga skladatelj napisal tik pred nastankom klavirskega koncerta. Renato Zanella se je podal na pot iskanja zagonetne ženske skozi štiri glavne kompozicijske linije: moč, skrivnost, strast in radost.

Besedilo: Tatjana Ažman