Ayrton Desimpelaere

Leta 1990 rojeni belgijski dirigent Ayrton Desimpelaere je diplomiral iz klavirja in dirigiranja na konservatorijih v Parizu in Versaillesu ter na kraljevih konservatorijih v Bruslju in Monsu. Nato je diplomiral še iz muzikologije na Sorboni ter na Svobodni univerzi v Bruslju. Od leta 2017 deluje kot gostujoči dirigent na belgijskem kraljevem konservatoriju IMEP, kjer je tudi profesor orkestrskega dirigiranja, zborovskega petja in pevske tehnike. Junija 2015 je v polfinalu Mednarodnega tekmovanja Petra Iljiča Čajkovskega v Moskvi po kratkem roku za pripravo dirigiral orkestru Moskovskih solistov Jurija Bašmeta. Že po nekaj mesecih so ga za obdobje štirih sezon angažirali v Kraljevi operi v Valoniji, kjer je postal asistent dirigenta in gostujoči dirigent ter dirigiral Čarobno piščal, namenjeno mlajšemu občinstvu, svetovno premiero opere #Folon (Nicola Campogrande, 2018), opero Don Kihot (Massenet, Le Hérissier, 2019), Rdeča kapica (Le Petit Chaperon rouge, Stefano Guagnini, 2020), Ursula in Irsut (Ursule et Hirsute, Borbé, Polis, 2021) ter Zadnji čarovnik (Le Dernier Sorcier, Pauline Viardot, 2022). Letos bo v Kraljevi operi v Valoniji dirigiral balet Sinfonia eroïca koreografinje Michèle Anne De Mey in opero Don Giovanni. Leta 2018 je dirigiral opero Tajni zakon (Il Matrimonio segreto, Cimarosa) v odrski postavitvi Stefana Mazzonisa di Pralafere, Aido in Madamo Butterfly. Kot asistent dirigenta je sodeloval s številnimi priznanimi dirigenti in glasbeniki, kot so Speranza Scappucci, Paolo Arrivabeni, Daniel Oren, Gianluigi Gelmetti, Rinaldo Alessandrini, José Cura, Massimo Zanetti, Giampaolo Bisanti, Wolfgang Dörner, Tatiana Samouil, Jodie Devos, Michele Mariotti, Christophe Rousset, Mikhaïl Faerman, Vineta Sareika, Marianne Cornetti, Donata D’Annunzio Lombardi, Marcello Giordani, Sabina Willeit, Jordi Bernàcer in Arnold Rawls. Na njegovem opernem repertoarju so med drugim La Bohème, Turandot, Nabucco, Don Giovanni, Orfej v podzemlju, Faustovo prekletstvo (La Damnation de Faust), Časopis (La gazzetta), Didona in Enej, Otello, Manon Lescaut, Norma, Favoritinja (La Favorite), Rigoletto, Carmen, Črna domina (Le Domino noir), Figarova svatba, Gospa z jezera (La donna del lago), Macbeth, Trubadur, Tosca, Faust, Don Kihot, Aida, Titus (La clemenza di Tito), Puritanci, Anna Bolena, Grof Ory (Le Comte Ory), Madama Butterfly, Orfej in Evridika, Pepelka, Alzira, Don Carlos, Mesečnica (La sonnambula) in Lakmé. Redno sodeluje z orkestrom Kraljeve opere v Valoniji, Bilkentskim simfoničnim orkestrom (Turčija), Belgijskim nacionalnim orkestrom, Sicilijanskim simfoničnim orkestrom in drugimi. Dirigiral je številna dela sakralnega glasbenega repertoarja: Fauréjev Rekviem, Mozartov Rekviem in Mašo v c-molu, Rossinijevo Malo slavnostno mašo ter Stabat Mater, Puccinijevo Slovesno mašo, Schubertovo Mašo št. 5, Dvořakovo Stabat Mater, Verdijev Rekviem ter Gounodovo Slavnostno mašo v čast sv. Cecilije. Leta 2018 je sodeloval pri snemanju celotnega opusa skladatelja Clauda Debussyja (glasbena založba Warner). S sopranistko Jodie Devos je posnel Tri pesmi skladatelja Osvalda Golijova. Za svoje delo je prejel vrsto nagrad, med drugim medaljo za zasluge belgijske vlade.