Pamela Howard

Režiserka, scenografka in kostumografka

Pamela Howard deluje kot scenografka v Veliki Britaniji in drugih državah Evrope ter ZDA že vse od leta 1960. V tem času je ustvarila več kot 250 različnih uprizoritev. Sodelovala je z vsemi pomembnejšimi nacionalnimi in regionalnimi gledališči, v Glasgowu pa sta skupaj s pokojnim Johnom McGrathom uprizorila lepo število velikih in posebnostim različnih prizorišč prilagojenih gledaliških produkcij. Od leta 2000 se kot režiserka in scenografka posveča uprizarjanju predstav sodobnega opernega in glasbenega gledališča, pri čemer jo še posebej zanimajo oblike trajnostne in v specifičen prostor umeščene uprizoritvene umetnosti. Šolala se je na Mednarodnem valižanskem kolidžu za glasbene in dramske umetnosti v Cardifu. Danes kot profesorica gostuje na Univerzi za uprizoritvene umetnosti v Bournemouthu v Veliki Britaniji. V sezoni 2014/15 je poleg uprizoritve Carmen na našem odru pripravila tudi novo izvirno glasbeno-gledališko predstavo Charlotte, ki je nastala v sodelovanju z Alonom Nashmanom (libretistom in igralcem) in Alešem Březino (skladateljem) za Canadian Stage Company iz Toronta. Avgusta 2014 je v Selseyu (Zahodni Sussex v Veliki Britaniji) uprizorila instalacijo in predstavo Konec potovanja (The End of the Journey), posvečeno spominu na prvo svetovno vojno. Leta 2013 je v Stansted Parku v Hampshiru uprizorila izvirno, v poseben prostor umeščeno glasbeno-gledališko delo Novi Jeruzalem (The New Jeruzalem), za katerega je glasbo zložil Rod Paton; z instalacijo Broučkov duh (The Spirit of Brouček) je kot finalistka sodelovala na mednarodni razstavi scenskega oblikovanja v Cardiffu; kot priznana umetnica je gostovala na Univerzi v Hullu s predavanjem Skrivnost prostora (The Mistery of Space). Leta 2012 se je z delom Umetnost Chichesterskega festivalskega gledališča (The Art of Chichester Festival Theatre) predstavila v okviru interaktivne razstave/instalacije v galeriji Pallant House v Chichestru. V sezoni 2011/12 je na Škotskem kraljevem konservatoriju (Royal Conservatoire of Scotland) postavila uprizoritev dela Vzpon in padec šarlatanskega zdravnika dr. Pustrpalka (The Rise and Fall of Dr Pustrpalk the Charlatan Doctor) – tri odlomke iz opere Šarlatan Pavla Haasa, za katero je angleški libreto napisal Pavel Drabek. Leta 2011 je v središču za sodobne umetnosti La Fabrika v Pragi na Češkem postavila instalacijo/predstavo Poroka (The Marriage) na glasbo Bohuslava Martinůja, posvečeno operi, odpeti v angleškem jeziku in uprizorjeni v produkciji Janáčkove nacionalne opere iz Brna na Češkem (opera je bila prvič uprizorjena v sezoni 2008/2009 na Festivalu Bohuslava Martinůja).

V letih 2009, 2010 in 2011 je kot scenografka sodelovala pri projektu Velika igra (The Great Game) v režiji Nicholasa Kenta in uprizorjenem v Londonu ter na gostovanju po ZDA. Leta 2010 se je kot režiserka in scenografka predstavila s produkcijo Izlet gospoda Broučka na luno (The Excursion of Mr. Brouček to the Moon), nastalo po praizvedbi omenjene opere, ki so jo uprizorili v Janáčkovem nacionalnem opernem gledališču v Brnu na Češkem v okviru Janáčkovega mednarodnega festivala 2010. Pri tej predstavi je prvič sodelovala z dirigentom Jaroslavom Kyzlinkom. Leta 2009 se je kot avtorica podpisala pod publikacijo Kaj je scenografija – 2. izdaja (What is Scenography - 2nd edition) za založbo Routledge VB/ZDA. Leta 2005 je v produkciji Grške opere v Solunu režirala in ustvarila scenografijo za premiero opere Grški pasijon (The Greek Passion) Bohuslava Martinůja in Nikosa Kazantzakisa.