Marin Blažević

Dramaturg, operni režiser, kreativni producent in profesor na področju gledališkega ter uprizoritvenega izobraževanja s sedežem v Zagrebu. Trenutno je angažiran kot ravnatelj in umetniški direktor Hrvaškega narodnega gledališča Ivana plemenitega Zajca na Reki (Hrvatsko narodno kazalište Ivana plemenitog Zajca Rijeka).
V svoji raznoliki karieri se je loteval najrazličnejših umetniških, akademskih in administrativnih nalog, projektov in odgovornosti. Poučeval je na Akademiji dramske umetnosti in Glasbeni akademiji Univerze v Zagrebu pa tudi na umetniški šoli Univerze Columbia v New Yorku (Columbia University School of the Arts). Predavanja, seminarje in mojstrske tečaje s področja sodobne gledališke teorije in prakse, uprizoritvenih umetnosti in dramaturgije je vodil na številnih cenjenih univerzah in umetniških šolah po svetu (Yale School of Drama v Združenih državah Amerike, Akademija za gledališče Univerze za umetnost v Helsinkih, Roski School of Art and Design /Šola za umetnost in oblikovanje Roski/ v Južni Kaliforniji, Royal Melbourne Institute of Technology /Kraljevi inštitut za tehnologijo v Melbournu/). Svoje prispevke objavlja v angleškem, hrvaškem, slovenskem, italijanskem in še nekaj jezikih. Med knjigami, ki jih je urejal, je tudi zbornik o delu gledališke skupine Via Negativa iz Ljubljane z naslovom Ne (2011).
Kot dramaturg deluje na dramskem in opernem področju. Med predstavami, pri katerih je sodeloval, izstopajo Miss Julie, Who the Fuck is Marko Mandić, Trilogija o hrvaškem fašizmu, Rigoletto in reCallas. Z nagrajenim gledališkim projektom Aleksandra Zec (2014), ki je nastal v sodelovanju z režiserjem Oliverjem Frljićem, je gostoval po vsej Evropi.
V zadnjih letih se posveča predvsem režiji opernih predstav. Händlovo opero Julij Cezar v Egiptu (Giulio Cesare in Egitto) je režiral v Hrvaškem narodnem gledališču na Reki (2016), v Cankarjevem domu v Ljubljani (2017), leta 2022 pa je predstava gostovala na opernem festivalu v finskem mestu Savonlinna. Na festivalu je bila uprizorjena tudi Blaževićeva metaopera Harlekin (Arlecchino) Ferruccia Busonija, ki je nastala v koprodukciji med HNK na Reki in HNK v Osijeku. Nagrajene produkcije oper Macbeth, Otello in Falstaff so bile občinstvu predstavljene kot trilogija Verdi-Shakespeare (HNK na Reki, 2017-2018). Režiral je Aido in Carmen (v okviru festivala poletne klasike v puljski Areni), Gounodovo opero Romeo in Julija (koprodukcija HNK na Reki in Manifestazioni, Teatro Alighieri v Ravenni), Straussovo Elektro (2019, HNK na Reki v sodelovanju s Cankarjevim domom Ljubljana), Tosco in Traviato (HNK na Reki).