Ezio Toffolutti

V Benetkah rojeni scenograf, kostumograf, slikar in režiser Ezio Toffolutti je študiral na tamkajšnji Akademiji lepih umetnosti. Leta 1971 se je pridružil berlinskemu Ljudskemu gledališču (Volksbühne), kjer je več kot 25 let tesno sodeloval z Bennom Bessonom. Ustvarja scenografijo in kostumografijo tako za dramske kakor tudi za operne in baletne predstave v Berlinu, Münchnu, na Dunaju, v Parizu, Rimu, Bruslju, Ženevi, Zürichu, Hamburgu, Atenah, Helsinkih, Stockholmu itn. Sodeloval je s številnimi znanimi režiserji: Hansom Lietzauom, Harryjem Kupferjem, Johannesom Schaafom, Nikolausom Lehnhoffom, Michaelom Kakoyannisom, Jérômom Savaryjem, Claudom Stratzom, Henningom Brockhausom, Mitkom Gottscheffom in Katharino Thalbach. Že leta 1983 se je v režiji preizkusil tudi sam. Med njegovimi najpomembnejšimi dosežki so predstave: Il delirio del 'oste Bassa v ženevskem gledališču Comédie de Genève, Zobeide v bernskem Mestnem gledališču, opera Zaljubljen v tri oranže Prokofjeva v beneškem gledališču Malibran in gledališka predstava Edoarda Sanguinetija z istim naslovom v beneškem gledališču Goldoni (obe predstavi je ustvaril v sodelovanju z Bennom Bessonom), Così fan tutte v pariški operi Garnier (1996) in beneškem gledališču Malibran (2002) ob odprtju sezone v operi La Fenice, Don Giovanni na Nizozemskem, Čarobna piščal in Lucia di Lammermoor v Essnu, Ljubezen in ljubosumje (Liebe und Eifersucht) E. T. A. Hoffmanna v Ludwigsburgu in v Državnem gledališču na Gärtnerplatzu v Münchnu. Je prejemnik dveh Molièrovih nagrad (za scenografijo in kostumografijo, 2001), nagrade berlinske kritike (1973, 1974, 1977) in Kainzeve medalje na Dunaju (1982). Scenografijo in kostumografijo je ustvaril tudi za predstavo Heinerja Müllerja Cement, ki so jo uprizorili v münchenskem Residenztheatru v režiji Mitka Gotscheffa in s katero so odprli berlinski gledališki festival Theatertreffen 2014, za Senekovo Medejo v režiji Paola Magellija leta 2015 na Festivalu antične drame v Siracusi in za Sen kresne noči v Velikem gledališču v Ženevi v režiji Katharine Thalbach. Od leta 2001 do leta 2007 je poučeval scenografijo in kostumografijo na Fakulteti za likovno umetnost in oblikovanje (IUAV) v Benetkah, od leta 2002 do leta 2009 pa je deloval kot predstojnik študija scenografije in kostumografije na Akademiji lepih umetnost v Münchnu. Maja 2009 je na beneškem otoku Guidecca odprl t. i. Cinema-Atelier Toffolutti, kjer je predstavil Ciclo del Potere (Cikel moči), posvečen Picassu, Meduzo (cikel zoper medijsko hipnozo) in Cikel za svobodo domišljije (posvečen Rorschachu). Trenutno sodeluje pri ustvarjanju predstave Arturo Ui v pariškem gledališču Comédie-Française v režiji Katharine Thalbach. Prav tako pa se podpisuje kot režiser, scenograf in kostumograf v operni produkciji Rigoletta v Operi v Nici.