Marguerite Donlon
Sodobna koreografka deluje v mednarodnem prostoru med Nemčijo in Irsko. Po karieri plesalke v Angleškem nacionalnem baletu (English National Ballet) v Londonu pod vodstvom Petra Schaufussa in v berlinskem Državnem baletu (Staatsballett Berlin) se je leta 1999 podala na pot mednarodne koreografske kariere. Med letoma 2001 in 2023 je bila direktorica baleta in hišna koreografka Posarskega državnega baleta (Saarländisches Staatsballett) ter baletov v Hagnu (Theater Hagen) in Osnabrücku (Theater Osnabrück). Je tudi ustanoviteljica in direktorica projektnega kolektiva Donlon Dance Collective Berlin. Trenutno deluje v svobodnem poklicu. Znana je po svojem humorju in globoki ustvarjalnosti, njeno delo pa navdušuje neverjetno široko občinstvo. S slogovno inovativnostjo, irsko duhovitostjo in kombinacijo različnih umetniških oblik je premaknila meje svojega umetniškega izraza in si tako zagotovila mesto na mednarodnem plesnem prizorišču. V času svoje plesne kariere je imela veliko čast sodelovati s plesnimi legendami, kot so Natalia Makarova, Rudolf Nurejev in Sir Kenneth MacMillan, svoje mesto pa je našla v sodelovanju z najvplivnejšimi sodobnimi koreografi, kot so William Forsythe, Maurice Béjart, Meg Stuart, Bill T. Jones in Jiří Kylián.
Kot vodja treh različnih baletnih ansamblov je zmogla ustvariti skupino edinstvenih in odličnih plesalcev, ki je navduševala občinstvo ter postala cenjena in iskana – vabili so jo na nastope po Evropi, ZDA in Aziji. Kot koreografka pa je ustvarila več kot 100 del, od katerih so številna prejela odlične ocene po vsem svetu. Letopis Dance se je v preteklih letih večkrat poklonil tako njej kot njenemu plesnemu ansamblu. Plesalce ali kreacije je razglasil za »najboljšo skupino leta«, »najboljšo produkcijo«, »najboljšo plesalko« ali »najpomembnejše delo za umetnost«. Predstava Giselle-Reloaded je bila nominirana za nagrado Benois de la danse, mešanica sodobnega in irskega tradicionalnega plesa v tej predstavi pa je postala močen motiv v siceršnjem ustvarjalnem opusu Marguerite Donlon. Predstava Romeo in Julija je bila nominirana za nemško gledališko nagrado faust (Der Faust). Njeno najnovejše delo Orlando, ki ga je ustvarila za Opero v Gradcu (Avstrija), si je ogledalo 11.000 gledalcev in je bilo razglašeno za najljubši balet leta 2023 po izboru avstrijskega tiska. Poleg ustvarjanja za svoje plesne skupine je sodelovala tudi s številnimi drugimi ansambli, med katerimi so Nizozemsko plesno gledališče (Nederlands Dans Theater 2 – NDT), Stuttgartski balet, Komična in Nemška opera v Berlinu, Hubbard Street Dance Company v Chicagu, Rambert Dance v Londonu, portugalski Državni baletni ansambel Companhia Nacional de Bailado (CNB), Državno gledališče na trgu Gärtnerplatz v Münchnu, Glasbeno gledališče v Gelsenkirchnu (Musiktheater im Revier Gelsenkirchen), Visceral Dance Chicago, Svetlana Zaharova in balet gledališča Boljšoj, sodelovala je tudi na dogodku The One Grand Show v dvorani Friedrichstadt-Palast v Berlinu. Njene najnovejše stvaritve so nastale za BalletX Philadelphia (ZDA), Ballet Ireland, Gledališče v Baslu (Theater Basel), za baletni ansambel Velikega gledališča v Poznanju (Poljska), baletni ansambel državnega gledališča v Karlsruheju (Badisches Staatstheater Karlsruhe) in baletni ansambel v Gradcu (Avstrija).