David Andrej Francky

David Andrej Francky (1985) je do danes oblikoval svetlobo za skoraj 40 gledaliških predstav, eno opereto, šest muzikalov in veliko število drugih odrskih postavitev. Z odrom se je pobliže spoznal v gimnaziji, ko je začel delovati v improvizacijskem gledališču. Leta 2002 se je udeležil tečaja gledališke tehnike v KUD France Prešeren, kjer je spoznal, kako lahko svetlobna tehnika spreminja prostor. Improvizacijsko gledališče mu je ponudilo nešteto možnosti za igranje s tem medijem. Leta 2009 je s komedijo Vsi moji moški gostoval v SiTi Teatru BTC in tam ostal zaposlen sedem let kot tehnični vodja gledališča ter hišni oblikovalec svetlobe. V tem času je imel možnost oblikovati svetlobo za skoraj vse hišne in marsikatero gostujočo odrsko postavitev. Iz raznovrstnosti programa, svobode in podpore pri ustvarjanju je nastalo veliko kreativnih svetlobnih rešitev. Ker si je želel vedno bolj kompleksnih projektov, je poleg službe kmalu začel oblikovati svetlobo tudi drugje: za televizijo, koncerte, plesne predstave, korporativne dogodke, videospote ... Ob tem si je nabral veliko dragocenih izkušenj in spoznal večino prizorišč po Sloveniji. Ta del njegove poti je zaznamoval tudi razcvet slovenskega glasbenega gledališča s Cvetjem v jeseni, Veroniko Deseniško in z drugimi muzikali. Danes še vedno oblikuje svetlobo za različne odrske in televizijske produkcije, le da ima svoje podjetje za osvetlitev, kjer s sodelavci uživa v kreativnih izzivih in lepoti, ki jo prinaša delo oblikovalcev svetlobe. Leta 2018 je prvič sodeloval z režiserjem Jašo Kocelijem pri uprizoritvi operete Hmeljska princesa. Pravi: “Delo z Jašo me motivira, saj zelo ceni svetlobo kot medij pri odrskem ustvarjanju in je vedno odprt za kreativen dialog. Vesel sem priložnosti za oblikovanje svetlobe pri svoji prvi operi, saj spoštujem klasiko na odru, ob enem pa verjamem, da je pomembno ustvarjati uprizoritve, ki so zanimive in doumljive občinstvu današnjega časa.”